Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Passord boksen er borte!


Anbefalte innlegg

hei

i går slo jeg av pc'n med å bare holde inne strømknappen. Da jeg slo på pc'n i dag fikk jeg beskjed om at den reparerte diskfeil. Da den var ferdig kom jeg til innloggingssiden som vanlig, men nå er boksen hvor jeg skriver inn passordet borte. Hva i all verden har skjedd, og hvordan får jeg kommet meg inn på skrivebordet? Er takknemlig for all hjelp, på en fredag ettermiddag :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-tDbelX

Jeg vil tro maskinen gjennopprettet et punkt før du satt passord eller før brukeren din ble opprettet.

Prøv å bare trykke på bildet for å logge inn, evt, bare trykke enter.

Lenke til kommentar

Kan høres litt ut som du har feil/feilende harddisk eller windows installasjon. Kan vel også være oppdateringer av software eller OS (installerte du noe nytt i går?).  Det er en del man kan forsøke, men er nok ikke så enkelt hvis man ikke har så peiling.

 

Jeg vile forsøkt system repair flere ganger, og sfc /scannow fra et dospromt. Har du noe restore point?

Eller Hiren's for å sjekke etter hardwarefeil. 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Kan høres litt ut som du har feil/feilende harddisk eller windows installasjon. 

 

 

hei

i går slo jeg av pc'n med å bare holde inne strømknappen. Da jeg slo på pc'n i dag fikk jeg beskjed om at den reparerte diskfeil.

Man får som regel titt og ofte korrupsjon i åpne filer og register (register er også filer) når man gjør sånn. Det er helt normalt og grunnen til at man har batteri på cache i disk kontrollere.

 

Slå aldri av en PC slik. Det er kun siste utvei , og det kan være greit å vente til all disk aktivitet har opphørt (hvis mulig)

Lenke til kommentar

Hvis dette er en laptop som ble levert med Windows 8/8.1 så har du vel en recovery partisjon med windows-installasjonen på.

Du kan forsøke å starte denne (en F-knapp under POST - gir du full info om laptop så kan man finne ut hvilken..) og kjøre repair fra her. Alternativt installere windows på nytt, men da mister du alt (fordi du har vel backup?).

 

Ellers er det å gi den til noen som har litt peiling, og kan diagnostisere/reparere den for deg.

 

Eller 

http://www.7tutorials.com/how-start-system-restore-when-you-can-no-longer-log-windows

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

syar 2003: (batteri på cache i disk kontrollere) Det var nye info for meg, så har du litt info om det. Tenker du på pcie kontrollere.

Bare en sammenlikning for hvorfor man ikke skal kutte strømmen brått for et skriveglad OS (som windows) som er fullt av writes konstant og hva resultatet kan bli.

Bare søk på :

Battery baced up write back cache og lagesystemcache tweak og corruption and dataloss.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...