Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tysk 2 skriftlig eksamen 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

var oppe i Tysk 2 i fjor, var ikke den flinkeste eleven, og brukte da tiden til det generele, jeg øvde på verbbøying, SETTINGSOPPBYGGING!! og adjektivbøying. Jeg skrev også ned ord som høres "proffe" ut som du ville bruk i en stil på norsk, som ambisiøs, emosjonell, setninger skrev jeg også ned (husker ikke så mange da, men sånne som du nesten helt sikkert får til å putte inn i en tekst) Lykke til!!

Og med tanke på at nestn alle eksamenene har vært nesten identiske i struktur så vet du hva du burde øve mer på.

Jeg må øve mer på setningsbygging og og bøye verb og adjektiv.

Lenke til kommentar

Hmf, sliter veldig med og bare lage en enkel setning på tysk. Okey, nå skal jeg bare lage en setning på norsk og oversette:
Jeg søkte på jobben fordi den var interessant. = Ich habe sich an der Job, weil es war sehr interessant!

Det er et sted hvor jeg kan komme i kontakt med mange mennesker = Es ist eine Stelle, wie ich habe viele Menschen Verbindung.

Er den tysken der ^, ståkarakter tysk? :D

Lenke til kommentar

Hmf, sliter veldig med og bare lage en enkel setning på tysk. Okey, nå skal jeg bare lage en setning på norsk og oversette:

Jeg søkte på jobben fordi den var interessant. = Ich habe sich an der Job, weil es war sehr interessant!

Det er et sted hvor jeg kan komme i kontakt med mange mennesker = Es ist eine Stelle, wie ich habe viele Menschen Verbindung.

Er den tysken der ^, ståkarakter tysk? :D

Jeg vet ikke hva som trengs for å få en ståkarakter, men det er vanskelig å skjønne hva som er ment om man bare ser på den tyske teksten...

Jeg har også prøvd å oversette setningene:

 

 

Jeg søkte på jobben fordi den var interessant = Ich habe mich auf die Stelle beworben, weil Sie interessant wirkt.

Det er et sted hvor jeg kan komme i kontakt med mange mennesker = Es ist ein Ort wo man viele Menschen treffen kann /wo man mit vielen Menschen kontakt kriegen kann.

Lenke til kommentar

For dere med veldig lav karakter så vil jeg anbefale settingsoppbygging, verb og adjektivbøying. For et avbrekk fra dette vill jeg virkelig anbefale å laste ned DUOLINGO (finnes på nett, app store og androide) jeg ville også sett på zdf.de som er en TV-kanal i Tyskland der mange av programmene kan sees i Norge!Har ikke så mange tips til de med høye karakterer. 

 

-Youtube er heller ikke et dårlig sted om en trenger forklaring på grammatikken ligger masse videoer der !! 

Lenke til kommentar

Den eksamen kunne vært verre. Jeg satt en stund på oppgave 2c riktignok. Jeg var også ganske usikker på hvor mye man burde skrive på oppgave 3. 

Usann. Stefan forteller at det var en kunde som ikke trodde at han jobbet i butikken, men var sønnen av sjefen. Moren er ikke sjef i blomsterbutikken. Det var det jeg kom frem til :) 

Endret av holaholaoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...