Gå til innhold

Hjelp til å finne rette TV'en... 50+ tommer, 15000 ca pris


Anbefalte innlegg

Heisann! 

Limer inn malen og fyller ut i første omgang.

 

Størrelse: 
Ikke mindre en 50, helst større. 

Prisklasse: 
Fra 0 til rundt 15000 kanskje. Har du et forslag som er litt dyrere men som gir desto bedre avkastning for pengene så ikke vær redd for å foreslå det.

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? 

Jeg trenger ikke 3D.

Må nødvendigvis ikke være en smarttv. Jeg ser ikke nytten i dette, med mindre noen kan overbevise meg hvorfor jeg burde ha det?

 

Per dags dato har jeg en plasmaskjerm som jeg sliter veldig med refleksjoner på etter vi flyttet til en mye lysere leilighet. Er nesten umulig å bruke hvis det er sol ute feks. Dette er hovedgrunnen til at jeg vil bytte. Så hvis det finner skjermer som reflekterer mindre enn andre så er disse å foretrekke. 

Hva slags kildesignal har du? 
Borettslaget skal få installert fiber snart så det blir altibox tror jeg. 

Appletv

PS4

Hva annet enn tv skal du bruke den til? 
Playstation 4.

Skal du koble til pc? 
Nei

 

 

Vil ha en TV som fungerer optimalt både til film og spill. 

Hørt et rykte om forferdelig MS på UHDskjermer når et kommer til spilling? Stemmer dette?

 

Som jeg har skrevet over så er det refleksjoner som er hovedproblemet idag og grunnen til at jeg vil bytte. Har nå en LG plasma etterelleranna kjøpt på salg på komplett.

 

Legg gjerne med link til eventuelle forslag. 

Endret av Soppkoker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/samsung-55-uhd-led-smart-tv-ue55hu7505/812151#!tab:reviews

 

Denne syntes jeg så bra ut, greie omtaler også. 

 

Tanker rundt denne noen? 

TV'n du har funnet er i utgangspunktet veldig bra. Problemet er at det nå er fare for at du ender opp med en med AUO panel i stede for Samsung panelet som satt i når modellen kom å som den høstet så gode kritikker for. Bildet er fortsatt ganske bra, men du kan med stor sannsynlighet få med en grønn kant rundt bildet. Det er UHD, å som du selv sier har de litt høyere inputlag.

 

Jeg gjentar meg selv gang på gang når jeg skal anbefale TV, mn jeg synes virkelig ikke det finnes et bedre alternativ for pengene en Sony sin W8 serie hvis bildekvalitet er hovedprioritet. Elkjøp har jo denne på kampanje denne uka til 7000kr.

 

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL55W805BBN/sony-55-3d-smart-led-tv-kdl-55w805bbn

 

Den har ikke den beste smart TV delen men der er jeg enig med deg i at den ikke har noen betydning. Men du får et nydelig bilde med bra sortnivå og lav inputlag.

 

Jeg har selv denne, bare W815 versjonen som expert selger og er meget fornøyd.

Mener at den er perfekt både til film,fotball og spilling som er mine bruksområder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

https://www.komplett.no/samsung-55-uhd-led-smart-tv-ue55hu7505/812151#!tab:reviews

 

Denne syntes jeg så bra ut, greie omtaler også. 

 

Tanker rundt denne noen? 

TV'n du har funnet er i utgangspunktet veldig bra. Problemet er at det nå er fare for at du ender opp med en med AUO panel i stede for Samsung panelet som satt i når modellen kom å som den høstet så gode kritikker for. Bildet er fortsatt ganske bra, men du kan med stor sannsynlighet få med en grønn kant rundt bildet. Det er UHD, å som du selv sier har de litt høyere inputlag.

 

Jeg gjentar meg selv gang på gang når jeg skal anbefale TV, mn jeg synes virkelig ikke det finnes et bedre alternativ for pengene en Sony sin W8 serie hvis bildekvalitet er hovedprioritet. Elkjøp har jo denne på kampanje denne uka til 7000kr.

 

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL55W805BBN/sony-55-3d-smart-led-tv-kdl-55w805bbn

 

Den har ikke den beste smart TV delen men der er jeg enig med deg i at den ikke har noen betydning. Men du får et nydelig bilde med bra sortnivå og lav inputlag.

 

Jeg har selv denne, bare W815 versjonen som expert selger og er meget fornøyd.

Mener at den er perfekt både til film,fotball og spilling som er mine bruksområder.

 

Takk for svar folkens :)

Jeg var på elkjøp for å se på denne du nevner over, men selgeren fikk meg i tvil da han mente at det er 50" utgaven som er den sterke og at 55" sliter med for dårlig prosessor til bildet pga av de 5 ekstra tommene. 

Ble egentlig bare mer forvirret av å snakke med selgeren fordi han nevnte så utrolig mye forskjellig både mtp spilling og lyssterke skjermer siden jeg ønsker minst mulig gjenskinn i skjerm... 

 

Han sa også at det kommer inn nye serier nå snart, så nå venter jeg egentlig litt med å kjøpe ny med mindre det er et knallkjøp der ute som fungerer optimalt for spilling på minst 55" og med så lite refleksjon i skjerm som mulig. 

 

 

Lenke til kommentar

Eventuelle svakheter ved tvn vil jo vises bedre jo større tvn er. At prosessoren er for dårlig er bare tull.

Det kommer nye modeller nå ja, men de blir mye dyrere. Hvis det er om å gjøre å kjøpe en bra prisgunstig tv er tiden for å gjøre det nå. Snakke med selgerne bør du gjøre kun hvis du er it etter å diskutere pris.

Knallkjøpet du snakker om er W805. Den er til 7000kr hos lefdal denne uken.

Lenke til kommentar

Eventuelle svakheter ved tvn vil jo vises bedre jo større tvn er. At prosessoren er for dårlig er bare tull.

Det kommer nye modeller nå ja, men de blir mye dyrere. Hvis det er om å gjøre å kjøpe en bra prisgunstig tv er tiden for å gjøre det nå. Snakke med selgerne bør du gjøre kun hvis du er it etter å diskutere pris.

Knallkjøpet du snakker om er W805. Den er til 7000kr hos lefdal denne uken.

Bestilte nettopp denne selv, skal og hente den om ett par timer! gleder meg som en liten unge til å prøve :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...