Gå til innhold

RYKTE: Hevder iPad Pro er utsatt


Anbefalte innlegg

 
Da jeg valgte iPad fremfor et Android-nettbrett, var det ikke fordi iPaden hadde færre valgmuligheter, det var på tross av de begrensede valgmulighetene. Likevel veide fordelene til iPad opp for ulempene. Jeg tror dette nok stemmer for en stor gruppe Apple-brukere: Man velger Apple på grunn av andre fordeler, ikke på grunn av innskrenkningene. Det er viktig å huske at ved lanseringsdato pleier alltid iPhone og iPad å levere best ytelse i diverse tester (selv om spesifikasjonene ikke alltid er på topp, men etter 7 år med omtrent uforandret klokkehastighet på CPUer og omtrent konstant 2 eller 4 kjerner, burde alle vite at papirspesifikasjoner ikke er alt).

 

Da jeg valgte telefon falt valget på en Android-telefon av diverse grunner, men valgmulighetene Android tilbyr var egentlig ikke tatt i stor betraktning (utenom muligheten til å installere Cyanogenmod etter et par år for å gi telefonen nytt liv, men dette er egentlig kun for spesielt interesserte, og jeg regner ikke med at folk flest gjør slike vurderinger).

 

Selv om valgmuligheter i seg selv ikke er et negativt moment, tror jeg av og til iOS har vært tjent med å være konservative her. Det er ingen enkel oppgave å lage et sikkert og effektivt rammeverk som tillater tredjepartsutvidelser slik Android gjør. Apple har nok vært litt tilbakeholdne delvis fordi alle slike utvidelsesmuligheter gjør programvaren mer kompleks å vedlikeholde og mer kompleks å feilsjekke.

 

iOS har fortsatt ord på seg på å være operativsystemet med minst problemer: Man har begrensninger sammenliknet med Android, men de tingene som iOS faktisk leverer fungerer svært bra og svært stabilt. Det samme stemmer nok for en del Androidmobiler også, men jeg har selv vært veldig uheldig med en Galaxy S3 (som gjorde at valget ved neste generasjon falt på en Sony).

 

EDIT: For å svare på det siste spørsmålet "Hvordan skal de da kunne konkurrere mot telefoner som Samsung S6 og spesielt Egde?" så tror jeg det er ganske enkelt. Jeg regner med at neste generasjon iPhone (lanseres sikkert som vanlig rundt høsten) har bedre ytelse (men kanskje ikke "bedre" spesifikasjoner) og vil være i tet i rundt et halvt år som den pleier. S6 og S6 Edge har jo også mistet en del fordeler de tidligere hadde mot iPhone: Ikke utskiftbart batteri, ingen minnekort, høy pris, ikke vanntett. Det kan dermed godt være at trenden går andre veien også.

 

 Jeg tror vi egentlig er ganske enige her :)

Det finnes grunner til å velge Apple-produkter. Valgmuligheter er jo ikke alt, og alt kommer med fordeler/ulemper. Det jeg sier er at hvis Apple beveger seg nærmere Android, og google har jo dratt sitt OS mer i retning av windows phone og iOS når det gjelder valg/funksjonalitet osv. Hvis de da møtes midt på, hva vil da fordelene med iOS bli? Det er derfor jeg ikke tror de vil legge til multitasking i iPad Pro. 

 

Apple har kraftige CPUer. Det kan ingen si noe på. Jeg vet helt klart bedre enn å se på spec sheets :) Er bare å lese i tråden om Qualcomm sin SD810. Hvis ryktene stemmer blir og Apple sin CPU produsert av Samsung med 14 nm FinFET, så ingen grunn til å mistenke at den blir svak. Tror det er få nå som tror at klokkefrekvens+kjerner = ytelse. Exynos og SD har heller ikke mange kjerner utelukkende for ytelse. Det hjelper dem mye på effektiviteten med de mange kjernene. 

 

2 og 4 kjerner er jo og interessant når det kommer til apps. De fleste apps bruker 1 eller 2 kjerner, sånn sett fordel for Apple. Likevel er jo ikke disse appsene tunge på noen måte, og de fleste CPUer takler det svært lett. Hvis det dermed lages en veldig tung app, som er spill vil jeg tro at de optimaliserer for 4 kjerner. Likevel er det jo stort sett GPU delen det går på i slike spill. Med Samsungs inntreden i år er de jo derfor 3 som kjemper helt i toppen om den beste ytelsen. Hvilken CPU du har har jo egentlig lite eller ingenting å si. Så lenge den ikke er  SD 810 da... forhåpentligvis et engangstilfelle...

Unntaket kan jo muligens være multitasking. du kan jo ha vel 6 programmer oppe på skjermen samtidigt (!) med en Samsung mobil. Alt flyter glatt fremdeles. Og det er gøy at Samsung tillater det, fordi det er jo helt håpløst å ha 6 programmer oppe samtidig på en mobilskjerm. Når du har mange programmer oppe, kan det jo være greit med mange kjerner. Så i Samsung sitt tilfelle har de jo en god grunn for 4 kjerner.

 

At iOS er mer stabilt er jo bare en myte. Det er og slik av erfaring fra både meg og andre, inkludert folk med iOS at nesten alle feil kommer av 3. part apps. Det kan ikke være mange feil stabilitetsproblemer jeg har hatt i løpet av mine år med Android som IKKE var en app. Det er så godt som alltid en app. Det har skjedd med folk med iOS og. Apper som stadig krasjer, touchskjerm som ble uresponsiv(?) i den appen, men fungerte ellers osv. Har vi enda ikke kommet vekk fra hele "Mac får ikke virus" greia? Undersøkelser viser jo at Apple har mest sikkerhetshull i iOS og OSX. De har jo ikke trengt å fokusere på det, fordi folk tror at det er sikkert bare fordi det er Apple.

 

Det med S6 Egde var hvis iOS ble likt Android. Hvorfor skulle da folk kjøpt iPhone, når OSet ikke skilte seg nevneverdig fra hverandre? Ellers tror og håper jeg ikke at folk kjøper mobiler basert på ytelsestester lengre. Du vil ikke merke noe. Det S6 Egde kommer til å selge på, ene og alene, er designet. Mange sier den er dårligere enn S6, fordi den er dårligere å holde. Prislappen til Egde kommer og til å øke salget. Hadde ikke solgt like mye hvis den kostet det samme som S6. Samsung har lært mye om slik markedsføring, og klart å mestre det på kort tid. Bare se på TV-industrien...

Bortsett fra å betale journalister /s så driver jo ikke Apple noe videre reklame heller. Hva blir strategien deres hvis de faller utenfor som moteikon til fordel for Samsung?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de da møtes midt på, hva vil da fordelene med iOS bli?

 

 

Rett og slett det fakta at det faktisk er iOS. Dermed også optimalt integrert med resten av Apple sin plattform for de av oss som har valgt det. Hvis man ikke er så opptatt av integrasjon med andre enheter, kan man velge hva som helst. Hvert enkelt produkt hver for seg er omtrent like gode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg tror vi egentlig er ganske enige her :)

Det finnes grunner til å velge Apple-produkter. Valgmuligheter er jo ikke alt, og alt kommer med fordeler/ulemper. Det jeg sier er at hvis Apple beveger seg nærmere Android, og google har jo dratt sitt OS mer i retning av windows phone og iOS når det gjelder valg/funksjonalitet osv. Hvis de da møtes midt på, hva vil da fordelene med iOS bli? Det er derfor jeg ikke tror de vil legge til multitasking i iPad Pro. 

 

Apple har kraftige CPUer. Det kan ingen si noe på. Jeg vet helt klart bedre enn å se på spec sheets :) Er bare å lese i tråden om Qualcomm sin SD810. Hvis ryktene stemmer blir og Apple sin CPU produsert av Samsung med 14 nm FinFET, så ingen grunn til å mistenke at den blir svak. Tror det er få nå som tror at klokkefrekvens+kjerner = ytelse. Exynos og SD har heller ikke mange kjerner utelukkende for ytelse. Det hjelper dem mye på effektiviteten med de mange kjernene. 

 

2 og 4 kjerner er jo og interessant når det kommer til apps. De fleste apps bruker 1 eller 2 kjerner, sånn sett fordel for Apple. Likevel er jo ikke disse appsene tunge på noen måte, og de fleste CPUer takler det svært lett. Hvis det dermed lages en veldig tung app, som er spill vil jeg tro at de optimaliserer for 4 kjerner. Likevel er det jo stort sett GPU delen det går på i slike spill. Med Samsungs inntreden i år er de jo derfor 3 som kjemper helt i toppen om den beste ytelsen. Hvilken CPU du har har jo egentlig lite eller ingenting å si. Så lenge den ikke er  SD 810 da... forhåpentligvis et engangstilfelle...

Unntaket kan jo muligens være multitasking. du kan jo ha vel 6 programmer oppe på skjermen samtidigt (!) med en Samsung mobil. Alt flyter glatt fremdeles. Og det er gøy at Samsung tillater det, fordi det er jo helt håpløst å ha 6 programmer oppe samtidig på en mobilskjerm. Når du har mange programmer oppe, kan det jo være greit med mange kjerner. Så i Samsung sitt tilfelle har de jo en god grunn for 4 kjerner.

 

At iOS er mer stabilt er jo bare en myte. Det er og slik av erfaring fra både meg og andre, inkludert folk med iOS at nesten alle feil kommer av 3. part apps. Det kan ikke være mange feil stabilitetsproblemer jeg har hatt i løpet av mine år med Android som IKKE var en app. Det er så godt som alltid en app. Det har skjedd med folk med iOS og. Apper som stadig krasjer, touchskjerm som ble uresponsiv(?) i den appen, men fungerte ellers osv. Har vi enda ikke kommet vekk fra hele "Mac får ikke virus" greia? Undersøkelser viser jo at Apple har mest sikkerhetshull i iOS og OSX. De har jo ikke trengt å fokusere på det, fordi folk tror at det er sikkert bare fordi det er Apple.

 

Det med S6 Egde var hvis iOS ble likt Android. Hvorfor skulle da folk kjøpt iPhone, når OSet ikke skilte seg nevneverdig fra hverandre? Ellers tror og håper jeg ikke at folk kjøper mobiler basert på ytelsestester lengre. Du vil ikke merke noe. Det S6 Egde kommer til å selge på, ene og alene, er designet. Mange sier den er dårligere enn S6, fordi den er dårligere å holde. Prislappen til Egde kommer og til å øke salget. Hadde ikke solgt like mye hvis den kostet det samme som S6. Samsung har lært mye om slik markedsføring, og klart å mestre det på kort tid. Bare se på TV-industrien...

Bortsett fra å betale journalister /s så driver jo ikke Apple noe videre reklame heller. Hva blir strategien deres hvis de faller utenfor som moteikon til fordel for Samsung?

Man kan vel like gjerne snu på det: Hvis Android og iOS møtes på midten, hva vil da fordelene med Android bli? Jeg tror fint iOS kan få flere funksjoner og likevel bli bevart som et moteikon, og jeg klarer ikke å se at introduksjonen av splitscreen skal endre dette.

 

I dagens mobilmarked vil jeg faktisk påstå at det er ganske små nyanser mellom toppmodellene (selv mellom iOS og Android), jeg vet iallfall at jeg måtte bruke lang tid for å bestemme meg. Apple har nok sine fordeler med:

  • Pent design (subjektivt, men det later til å være bredt akseptert)
  • Gjennomført utseende på OS (igjen, subjektivt)
  • "Kvalitetsmerke": Apple har fortsatt rykte på seg å ha mindre krøll, selv om dette ikke alltid stemmer i praksis.
  • Kamera pleier å være i toppsjiktet (dog, Nokia/Microsoft pleier vel å være enda bedre)
  • "Mange andre har den"
  • Man er godt inne i Applesystemet (iTunes, Appletv, iCloud, Watch, kanskje en Macbook, etc).
  • Man har personlig preferanse for det generelle oppsettet til iOS
  • Sikret oppdateringer i større grad enn på Android

Jeg klarer faktisk ikke å se for meg at en Galaxy Edge blir et moteikon på lik linje med iPhone. Jeg er absolutt ingen designer, og har vel estetisk sans som kan sammenliknes med en amøbe, men jeg vil nå påstå at en iPhone ser penere ut enn en Edge. 

 

Og hvis man sammenlikner maskinvare vil den nok for den jevne forbruker virke veldig lik. Skjermkvaliteten er i toppsjiktet på alle toppmodellene, ytelsen er så god at den ikke er en faktor, og batterilevetiden er veldig sammenliknbar. Noen Androidtelefoner har et par smågodiser som iPhone ikke kan by på: Vanntett (ikke S6...), Minnekort (ikke S6...), Utskiftbart batteri (ikke S6...), trådløs ladning (S6!), pris (men dette skillet begynner å bli litt vasket ut).

 

Jeg tror det også er viktig å huske på at Apple har til stadighet lagt inn flere valg og muligheter i iOS tidligere uten å miste moteikonstatus av den grunn: Tredjeparts apper, MMS, internettdeling, fleroppgavekjøring, utskiftbart tastatur, notificationsystem ala Android, etc. Med dette tatt i betraktning klarer jeg ikke å se at de vil miste helt status som moteikon hvis de innfører et par ekstra funksjoner som splitscreen.

 

Angående stabilitetsspørsmålet rundt iOS: Jeg tror ikke nødvendigvis iOS er mer eller mindre stabilt enn Android, og jeg er helt enig i at brorparten av ustabiliteten kommer fra Apper, men det er her iOS har hatt sin store styrke: De har nemlig vært veldig konservative med hvilke apper de har tillatt å kjøre hvor. I Android var det ikke så uvanlig å kjøre tastatur i beta (swype), samt diverse widgets som sikkert gjorde sitt.

 

For å bruke et litt belasta begrep er nok Androidverden betydelig mer fragmentert: Man ser masse Androidenheter med alt mulig rart av maskinvare, programvare, ekstra programvare og modifikasjoner.  Det er her det store poenget kommer in: iOS vil nok i et par år fremover fortsatt ha rykte på seg til å være det mest stabile OSet, og det tjener Apple mye på. Dette gir ikke iOS noen fordel for forbrukerne, men det vil nok likevel føre til at iOS er enklere å selge enn Android. 

Lenke til kommentar

 

 

Man kan vel like gjerne snu på det: Hvis Android og iOS møtes på midten, hva vil da fordelene med Android bli? Jeg tror fint iOS kan få flere funksjoner og likevel bli bevart som et moteikon, og jeg klarer ikke å se at introduksjonen av splitscreen skal endre dette.

 

I dagens mobilmarked vil jeg faktisk påstå at det er ganske små nyanser mellom toppmodellene (selv mellom iOS og Android), jeg vet iallfall at jeg måtte bruke lang tid for å bestemme meg. Apple har nok sine fordeler med:

  • Pent design (subjektivt, men det later til å være bredt akseptert)
  • Gjennomført utseende på OS (igjen, subjektivt)
  • "Kvalitetsmerke": Apple har fortsatt rykte på seg å ha mindre krøll, selv om dette ikke alltid stemmer i praksis.
  • Kamera pleier å være i toppsjiktet (dog, Nokia/Microsoft pleier vel å være enda bedre)
  • "Mange andre har den"
  • Man er godt inne i Applesystemet (iTunes, Appletv, iCloud, Watch, kanskje en Macbook, etc).
  • Man har personlig preferanse for det generelle oppsettet til iOS
  • Sikret oppdateringer i større grad enn på Android

Jeg klarer faktisk ikke å se for meg at en Galaxy Edge blir et moteikon på lik linje med iPhone. Jeg er absolutt ingen designer, og har vel estetisk sans som kan sammenliknes med en amøbe, men jeg vil nå påstå at en iPhone ser penere ut enn en Edge. 

 

Og hvis man sammenlikner maskinvare vil den nok for den jevne forbruker virke veldig lik. Skjermkvaliteten er i toppsjiktet på alle toppmodellene, ytelsen er så god at den ikke er en faktor, og batterilevetiden er veldig sammenliknbar. Noen Androidtelefoner har et par smågodiser som iPhone ikke kan by på: Vanntett (ikke S6...), Minnekort (ikke S6...), Utskiftbart batteri (ikke S6...), trådløs ladning (S6!), pris (men dette skillet begynner å bli litt vasket ut).

 

Jeg tror det også er viktig å huske på at Apple har til stadighet lagt inn flere valg og muligheter i iOS tidligere uten å miste moteikonstatus av den grunn: Tredjeparts apper, MMS, internettdeling, fleroppgavekjøring, utskiftbart tastatur, notificationsystem ala Android, etc. Med dette tatt i betraktning klarer jeg ikke å se at de vil miste helt status som moteikon hvis de innfører et par ekstra funksjoner som splitscreen.

 

Angående stabilitetsspørsmålet rundt iOS: Jeg tror ikke nødvendigvis iOS er mer eller mindre stabilt enn Android, og jeg er helt enig i at brorparten av ustabiliteten kommer fra Apper, men det er her iOS har hatt sin store styrke: De har nemlig vært veldig konservative med hvilke apper de har tillatt å kjøre hvor. I Android var det ikke så uvanlig å kjøre tastatur i beta (swype), samt diverse widgets som sikkert gjorde sitt.

 

For å bruke et litt belasta begrep er nok Androidverden betydelig mer fragmentert: Man ser masse Androidenheter med alt mulig rart av maskinvare, programvare, ekstra programvare og modifikasjoner.  Det er her det store poenget kommer in: iOS vil nok i et par år fremover fortsatt ha rykte på seg til å være det mest stabile OSet, og det tjener Apple mye på. Dette gir ikke iOS noen fordel for forbrukerne, men det vil nok likevel føre til at iOS er enklere å selge enn Android. 

 

Hvis OSene blir mer like, vil jo hverken Android eller iOS ha nevneverdige fordeler. Mange som synes HTC sine telefoner er de som har best design. Veldig mange som synes Sony lager veldig gode mobiler. De har likevel marginale salgstall sammenlignet med Samsung. De blir knust. Selv om Samsung har bli kritisert, og mange synes de har hatt dårligere design, har de likevel solgt utrolig mye mer. TouchWiz har og fått mye kritikk i forhold til versjoner som Sense, eller vanilla.

 

Apple har fortsatt rykte for mindre krøll som henger igjen. Likevel blir det svakere og svakere... Etter at Steve Jobs forlot Apple har stort sett hver oppdatering vært plaget av hotfixer. Det var noe jeg aldri så før. Altså har Apple sitt nivå falt litt, mens de andre har hevet det. Det er dermed ikke de kan stole på at vil være til stede i fremtiden.

 

Kamera pleier å være i toppsjiktet... Det er egentlig ikke et veldig bra argument. Det er mye som pleier å være i toppsjiktet på både iPhone og andre. Forskjellene mellom iPhone og galaxy er jo og forsvinnende små. En forskjell her er at Samsung fokuserer på at folk skal oppleve det som bra, ikke at det objektivt skal være bra. Det er derfor de har brukt saturerte farger på skjermene sine og mer bildebehandling enn andre. Hvis du tenker på korrekthet blir det da dårligere, men foretrukket av brukerene. Virkeligheten er ikke alltid best..... 

Mange andre har den? Samsung har større markedsandel. Det er helt klart mange som har galaxy modeller....

Det at de er i økosystemet vil jo hjelpe en del, og det vil dempe endringer kraftig vil jeg tro. Det vil likevel ikke være nok til å holde salget i livet. De vil etterhvert miste flere og flere kunder. Folk bytter jo absolutt økosystem.

Personlig preferanse hjelper jo litt, likevel ikke altfor mye. Ser alltid folk som er aktive i tråder og skriver om hvor bra HTC sin M8 er, og hvor bra Sense er. Det gir dem ikke store mengder salg likevel. Samme gjelder jo Sony. Dermed ser ikke personlig preferanse ut til å holde for en stor markedsandel.

Du får oppdateringer jevnlig. Selv om du ikke har en google oppdatering vil du få oppdateringer fra Samsung. Usikker på hvordan disse ikke teller? Det er ofte større endringer med Samsung oppdateringer enn Android oppdateringer. Dessuten oppdateres mobiler i lang tid. Det vanlige nå ligger vel på rundt det samme som Apple gjør. Lenger enn den tiden folk flest har telefonen. Regner med alle produsenter ser på hvor mange som bruker telefonen aktivt og vurderer om det er poeng i å gi dem oppdatering.

 

Problemet Apple da vil stå ovenfor er at Samsung selger så utrolig mye mer enn alle andre, selv med alt de blir kritisert for. Med sin S6 har de endret dette. De har endret designet, og jeg har lest mange tester. De er alle enige om at det er et veldig bra design. De har endret touchWiz nærmere vanilla android (forstår fortsatt ikke hva som er så gale med touchwiz.....men mange synes åpenbart at det er noe). De har og for en stund siden gitt mulighet til å stille skjermen. De har jo og inkludert valg for adobe RBG spekteret, som virkelig er utrolig på en mobil. De har og redusert behandling fra kameraet, som gjør at de tar like gode bilder som iPhone ifølge kamera entusiast tester.

 

Du sier at Apple har gode kameraer tradisjonelt. Samsung sin AMOLED skjerm er noe du alltid vet at du får med Samsung. Du vet at hvis du kjøper Samsung så får du en skjerm i en klasse for seg selv. Bare les hos tek, skjermene håver inn superlativer. Hvis du ser på in-depth fra displaymate så forteller det den samme historien. Det er hvis du kjøper Samsung at du kan forvente en komponent med høyeste kvalitet, langt over bransjestandarden.

 

Jeg ser ikke hvordan en HTC med android 2.3 gjør S6 mindre god? Selv om det finnes mange telefoner med gamle Android versjoner har det lite å si for hvordan folk opplever at S6 er. Det kan ha noe å si hvis du kjøper telefon av samme merket. Likevel har Samsung også ryddet opp der. Med sin nye A-serie får du kvalitet også på mobiler med lavere prislapp (i motsetning til mobiler som Galaxy S5 minus(mini)). A7 er faktisk rangert over iPhone 6, med en prislapp på 3400 kr.

 

Jeg sier ikke at Apple vil miste status som moteikon hvis iOS blir likt som Android. Jeg sier at konkurransen med Android produsenter vil bli tøffere, når de skiller seg mindre ut SW messig. Det vil jeg absolutt tro vil bli en vanskelig utfordring for Apple. De vil ikke miste status som moteikon med det første uansett. Egde vil nok ikke bli et nytt moteikon over natten. Likevel er Egde et produkt som skiller seg ut, positivt. Det ser absolutt mer avansert og high tech ut. Det ser mer ut som det nyeste. Det er også noe folk flest ikke har. iPhone er ikke noe som får folk til å si "wow", mer noe folk forventer at du har. Du skiller deg ikke ut positivt, det bare hindrer at du skiller deg ut negativt. Prislappen på Egde gjør den også til et utmerket produkt for å vise penger. Du kan selvfølgelig kjøpe en 128 GB iPhone for mer, men ingen kan se om den er 128 eller 32.

 

Z3 ble jo av de aller fleste regnet som bedre enn S5. Likevel vurderte Sony å legge ned mobildelen av selskapet. På den andre siden har Samsung klart investert mer enn noen gang for å lage det perfekte produkt. Selv et mindre bra produkt fra Samsung, som S5, selger utrolig mye. Blir spennende å se på S6 sine tall. Hvordan vil da Apple være i en konkurranse mot Samsung, hvis iOS og Android er likere? Hva har da Apple for å skille seg ut? I motsetning til Samsung som utvikler veldig mange av komponentene til sine produkter, designer Apple bare CPU. Samsung har og klart større reklamebudsjett, og markedsfører navnet sitt innenfor det meste av elektronikkbransjen. Jeg tror ikke Apple ville gått under på noen måte, men jeg tror det hadde blitt betraktelig vanskeligere for dem. Jeg tror og salgstallene ville gått ned. Derfor synes jeg det vil være et dårlig valg av Apple å nærme seg Android for mye. Samsung er ikke et vestlig selskap. De outsourcer ikke alt som kan outsources. De fokuserer på hva de kan tjene penger på. Jeg tror du skal lete lenge etter en produsent som er innenfor flere kategorier innen elektro enn det Samsung er. Når du selv er leverandøren til andre selskaper som lager smartmobiler, hvordan skal de da få teknologien raskere enn deg? Apple finansierer jo utvikling Samsung gjør. Hvis de får lagd sin nye CPU på 14 nm FinFET hos Samsung vil de jo være med å finansiere den nye fabrikken de bygger til 14 milliarder dollar. Det virker som om de er klar over det, og prøver jo å kutte ut Samsung. Likevel klarer de det ikke, fordi Samsung er en for stor aktør.

 

Det kan og bli som du sier. Den subjektive delen i folk vil fortsette å være like mye mot Apple, og at de vil se en liten endring i salg som følge av det. Selv om dette gjerne er tilfelle, vil det nok uansett være mer risikabelt. Jeg tviler på at de kan potensielt tjene mange nye kunder på det. Jeg ville sagt risikoen er for stor til at et slik valg vil være lurt. 

 

Personlig hadde jeg ikke hatt mye imot at Apple fikk tøffe tider. Jeg synes de bruker altfor lite penger på utvikling, de investerer for lite. I tillegg er jeg og motstander av outsourcing. Det er langt ifra spesielt for Apple, det er generelt for Vesten. Det er ikke noe vi tjener på. Arbeidsplasser forsvinner, og flere er ansatt i underselskap osv. Bare se på motstanden mot Norwegian. Alle snakker om hvordan Apple revolusjonerte industrien, hvor innovative de var. Så spørsmålet er hvorfor de stoppet, nå som de har blitt virkelig rike?

Lenke til kommentar

Det er hyggelig at folk finner sine favoritter. TKongen har funnet Samsung. Kjempebra. Da har de sikkert deg som kunde i mange, mange år fremover, noe de helt sikkert er glade for.

 

Andre av oss har valgt Apple, og vi er kjempefornøyde med det valget.

 

Alle er happy, bedre blir det vel ikke...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...