Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Caravelle T5 vs MB Viano W639?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Følgende finner jeg rundt omkring på nettet:

MB Viano/Vito føles mindre kassebilaktig enn Caravellen. Bedre lyddemping, bedre kjørefølelse, mer eksklusivt interiør. Dieselmotorene er veldig driftssikre. Bakhjulstrekk gir bedre svingradius enn VW. Den aller største ulempen med disse er rust. Har lest historier om biler rett fra fabrikken med rust på! Bakluker har blitt skiftet på biler som ikke var ett år gammel engang. I tillegg, så er det dyrt når det først er noe som blir ødelagt. Lasterommet er mindre enn i VW. Det er lavere og blir smalere bakover mot bakdøren.

 

Om VW Caravelle T5 finner jeg følgende: Føles mer som den kassebilen den egentlig er. Mindre lydisolering og spinklere interiør sørger vistnok for det. Sittestillingen er brattere enn på MB. Det virker ikke som den har noen spesiell Akilleshæl, men den blir omtalt som mindre driftssikker enn forgjengeren T4.

 

På finn.no ligger det til enhver tid mange flere VW enn MB. De ligger også høyere i pris, uten at det ser ut til å hindre folk i å kjøpe dem. Det ser ut til at Caravellene selges fortere enn Vianoene. Merker meg også at mange av Viano/Vito annonsene forteller om rust...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...