Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PÅ V1 ville jeg kutt litt nede slik at ramma skjærer så vidt litt inne i endestolpene og heller hatt litt mer luft oppe over spiret.

V2 som jo er et helt annet bilde ble skikkelig flott med de røde vannplantene i front. Kanskje kunne du der maske ut den øvre delen av bildet med tempelet og gi det et separat klikk med oppskarping da bildet ser ut til ikke å ha full dybdeskarphet.

Tror ikke jeg har vært på dette stedet. men så har jeg da heller ikke vært i Thailand siden 1978.

 

Roar

Lenke til kommentar

V1 viser fin bruk av ledende linjer. Her har du vært veldig nøye med å komponere/beskjære bildet og det har lønnet seg i form av fin effekt som leder blikket innover. Litt synd at spiret stagnerer i bildekanten, skulle absolutt vært litt mer luft der. Her kunne du med fordel vippet kamera bittelitt opp slik Roar foreslår.

 

V2 liker jeg veldig godt. Ikke et typisk severdighetsbilde, noe som absolutt er et kompliment i dette fora :)

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige og konstruktiv kritikk. Må si meg enig i at jeg kar kuttet litt for mye i toppen her. Skulle latt det bli mer luft. Som Roar sier kunne jeg kanskje ha kuttet litt inn på treverket i bunnen også. Var litt vanskelig å finne horisont her, så jeg tok utgangspunkt i trappa foran Buddha. Hele bygget heller litt mot venstre. Versjon 2 er et lite utsnitt av et mye større bilde. Prøvde å skarpe opp bakgrunnen, men det ble bare stygt. Var rett og slett ikke nok pixeler å jobbe med.

Sukhothai regnes av mange som Thailands første hovedstad. Den eksisterte fra slutten av 1100 tallet og fram til slutten av år 1500, og består av et enormt område innenfor gamle bymurer, med mange godt bevarte ruiner. Den står på UNESCO sin liste over verdens-arv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...