Gå til innhold

bilforsikring


Anbefalte innlegg

hei 

 

i forrige uke ble jeg utsatt for en bilulykke, hvor motparten hadde skyld i ulykken. motparten godkjente også sin skyld i ulykken og signerte på det i skademeldingen. hans forsikringselskap har erkjent ansvaret, noe som jeg har fått bekreftet på.

 

i går fikk jeg takst på bilen av en mann fra motpartens forsikringselskap. og i dag ringte han meg og sa at de ville ikke fikse bilen fordi fikse skadene på bilen min ville koste (40.000) mer enn det bilen var verdt på markedet i pr dags dato, og derfor ville de heller kun gi meg pengene for det bilen var verdt i dag - som bare er 17.000

 

men dette syns jeg veldig urettferdig. min bil var veldig i god stand og fin før ulykken, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg må sitte igjen må så lite penger igjen for dette bare fordi en bilist ikke holdt vikeplikten sin, det er ikke nok til ny ok bruktbil. hvordan skal jeg få kjøpt en ny bruktbil til 17.000 som er i god stand? skal ikke motpartens forsikringselskap ta ansvar for dette og fikse min bil uten at jeg må svi for dette når det var motpartens sin feil for at ulykken først skjedde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn er det dessverre.. 

 

Bilens verdi som teller. 

Bilen kan være verdt mye mer for deg enn faktisk pengeverdi, fordi den er god, feilfri osv..

 

Jeg var i lignende situasjon for et par år siden.. 

Nr2 bilen vår en 98 toyota starlet stod parkert utenfor et hus. 

Huset tok fyr og brant ned. 

Dette var jo ikke min feil, men måtte allikevel betale egenandel for det og bilen ble kondemnert. 

Jeg ville jo mye heller ha den fikset for den bare virket og virket.. aldri feil. 

 

Men du kan krangle da.. listeprisen på starleten var 6000 iflg takstmann, men jeg endte opp med å krangle prisen jeg fikk til 27000.-. 

 

Men nå er jeg flink å snakke for meg da.. anbefaler du prøver å krangle deg til hva tilsvarende like god bil koster :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...