Gå til innhold

VMware Workstation og Player, nettverk fungerer ikke på Guest OS


Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid benytte både VM ware Workstation (nå versjon 11) og Player (non-Pro) uten problemer. Jeg har hatt alle typer OS kjørende, både Windows 7, 8 og 10. Jeg benytter network setting "Bridged" med "Replicate physical network connection state". Og dette har alltid fungert.

 

Nå plutselig får jeg "Network cable unplugged" på alle Guest OS.

Jeg har forøkt å endre til setting "NAT" og da får jeg nett men kun via IP-adresser. Jeg kan f.eks. ikke nå en annen maskin på samme nettverk med maskinnavn. Windows Update fungerer heller ikke med denne settingen.

Jeg har også forsøkt å fjerne valget "Replicate physical network connection state" men da får jeg også "Network cable unplugged".

 

Dette gjelder både ved bruk av Workstation og Player.

Kan se ut som det er vertsmaskinen. Jeg har forsøkt å restarte denne. Jeg har også forsøkt å reinstallere både Workstation, Player og Guest OS.

 

Noen som har tips til hva jeg kan teste?

Endret av indahla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat selv oppdatert til Workstation 11.1 og har selv nettverks problemer som jeg ikke hadde i Workstation 10 men du kan prøve dette.

 

What you may try to do - to find out whether this is caused by a permission/UAC issue - is to start the Virtual Network Editor from the Start Menu "As Administrator" to see what happens if you edit one of the networks, or click the "Restore Default" butoon.

 

 

På 2 av vm maskinene kjører jeg vpn og nettverket er ustabilt noe jeg aldri var plaget med ws 10,  vpn leverandør har full tilgang til ene maskina og skønner ikke hva som kan være galt.

 

Kommer nok til å nedgradere hvis jeg ikke finne annen løsning.

Lenke til kommentar

Tror du kanskje at os'et i bånn som tuller med ws ? kanskje en oppdatering som ødelegger noe.

 

Har selv tatt en reinstall av os og lurer da på om kanskje at det er dær noe har gått galt og ikke i vm 11.

 

Hold iallefall tråden oppdatert.

Endret av GabrielV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...