Gå til innhold

Mobilt bredbånd til gaming


Anbefalte innlegg

Hei, har et lite problem her i huset å problemet er det at linja vår er ikke akuratt den beste så når jeg skal spille å broren min skal se på youtube samtidig så får jeg altfor høy ping til å spille. Så da er. Spørsmålet mitt vil det funke for meg å kjøpe et sånt mobilt bredbånd som jeg bare bruker til online gaming? Og viss ja hvor mange gb trenger jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har et lite problem her i huset å problemet er det at linja vår er ikke akuratt den beste så når jeg skal spille å broren min skal se på youtube samtidig så får jeg altfor høy ping til å spille. Så da er. Spørsmålet mitt vil det funke for meg å kjøpe et sånt mobilt bredbånd som jeg bare bruker til online gaming? Og viss ja hvor mange gb trenger jeg?

Min erfaring er at du vil få enda høyere og ustabil ping med mobilt bredbånd. Det er ikke mulig å oppgradere linjen hjemme?

Lenke til kommentar

 

Hei, har et lite problem her i huset å problemet er det at linja vår er ikke akuratt den beste så når jeg skal spille å broren min skal se på youtube samtidig så får jeg altfor høy ping til å spille. Så da er. Spørsmålet mitt vil det funke for meg å kjøpe et sånt mobilt bredbånd som jeg bare bruker til online gaming? Og viss ja hvor mange gb trenger jeg?

 

Min erfaring er at du vil få enda høyere og ustabil ping med mobilt bredbånd. Det er ikke mulig å oppgradere linjen hjemme?

Nei vi har prøvd å vi har det beste (adsl) ca 15 mb :/

Lenke til kommentar

Prøv å søk etter speedtest på google play med mobilen din visst du har android telefon, så kan du sjekke hva du kan regne med å få i ping. Som sagt varierer pingen veldig med mobilt bredbånd. Prøv å ta tester til forskjellige tidspunkter på dagen, så vet du hvertfall hva du kan forvente.

Lenke til kommentar

Prøv å kjør testen til forskjellige tidspunkt så får du mere nøyaktig måling. Natterstid er det nok sikkert ikke så mange folk som er på 4G nettet, så det kan svinge voldsomt på dagstid. Men visst du ser at du har 40ms i ping omtrent hele tiden så er jo det ganske så bra.

Lenke til kommentar

3g; går ikke, generelt 100ms og opp.

4g går generelt fint, fått spilt wow greit på det hvertfall. Men med 15mbit burde det heller ikke være noe problem med steam og spill samtidig, er det mulig å begrense maks bruk per ip i router, så er det en bedre løsning. Høy bruk av linja som gir høy ping.

Lenke til kommentar

Er nok garantert opp biten som stappes fullt på ADSL linja du har når du opplever problemer, så det er denne du må begrense i så fall.

Når jeg hadde ADSL merket jeg straks problemer når opp biten ble brukt, og da var det faktisk nok at man prøvde å se på YouTube for å fremkalle symptomene, så du må enten A, skaffe deg fiber.

Eller B som er billigere og enklere, sette opp en router som har muligheter for å begrense båndbredde bruken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...