Gå til innhold

Trenger tips til litt ukjente, klassiske Sega-spill


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å starte en samling med gamle, klassiske Sega-spill, men det er jo så enormt mange å velge i, og jeg har selvsagt ikke råd til å kjøpe alt mulig. I starten gikk det mest i de kjente spillene (Sonic, Streets of Rage, Panzer Dragoon, Golden Axe, Wonder Boy osv), men nå har jeg tenkt å prøve meg på de mer ukjente titlene. Men hva er verdt å investere i?

 

For ordensskyld har jeg Master System, Mega Drive og Saturn, og har vurdert å kjøpe en Dreamcast etterhert. Plattformen er dermed ikke så nøye. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F-22 Interceptor til Megadrive

 

Men som konklusjonen i videoen er, så er det uspillelig for ett moderne publikum. Grunnen til det er den ekstremt lave frameraten.

Dette på grunn av at spillet tyner sega megadriven på en måte ingen andre spill gjør. Tungt 3d spill er ikke akkurat hva den boksen ble laget for. Men av den grunn alene kan det være ett gøy kuriositet spill å ha. Selv kjøpte jeg den når det var nytt og har det fremdeles. Det ga meg mange flotte opplevelser som barn, noen heftige dogfights som ga meg dilla på flyspill.

 

Fireshark, megadrive

 

 

Fireshark er en av mine absolutt favoritter innen shoot em up shangeren. Vanskelig og utfordrende og svært god musikk til megadrive å være.

 

Donald Duck: quakshot. - megadrive

 

 

Herlig platform spill med selveste Donald Duck. Holder seg godt, også i dag. Bra gameplay.

Lenke til kommentar

Takk for tips. :) Quackshot var faktisk det aller første spillet jeg kjøpte til Mega Drive, og ja, det er et knallspill. Bare litt kjipt det ikke er mulighet for å lagre, og ikke engang passord. Men det er jo heller ikke så alt for langt, og man har evig continue. :)

 

Fireshark ser interessant ut, men et "problem" med Mega Drive er at det ikke akkurat er mangel på shoot-em-ups. Liker du sånne spill, anbefaler jeg å ta en titt på kanalen til Metal Jesus på youtube. Han samler alt mulig av retrospill (han rundt nyligi 5000 spill i samlingen), og er stor fan av shoot-em-ups. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Castlevania: The New Generation:

Fantastisk bra platformspill. Et av de aller beste Castlevania spillene

 

The Punisher:

Veldig bra men kanskje litt lett beat em' up. God musikk, grafikk og gameplay. Ikke like bra som Streets of Rage 2 og Golden Axe men bedre enn de fleste andre i samme genre.

 

Kid Chamelon:

Et av de beste platformspillene på platformen. Man finner mange forskjellige drakter som man kan ta på seg for å få forskjellige evner.

 

Comix Zone:

Et slags beat em' up some foregår i en tegneserie. Veldig godt lagd. Hver level er et ark i tegneserien og man må komme seg fra tegneserierute til tegneserierute. Vil anbefale å ta en titt på noen av filmene på youtube. Kanskje et litt for vanskelig spill?

 

Mega Turrican:

Veldig bra skytespill

Endret av -Silvester-II-Anfang-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for tips. Castlevania: The New Generation har jeg i originalversjon, med cartridge, manual og hele greia. Og ja, det er utrolig bra. Et av høydepunktene i samlingen min, ved siden av Sonic 1 og 2. Kid Chameleon ser interessant ut, og er på innkjøpslisten min. :)

 

Har testet de andre (enten "back in the day" eller på emulator), men de er litt lengre nede på listen min. Er ikke helt min type spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...