Gå til innhold

Hyyyl og skriiiiiiik.. Vifta går i over 300 000 RPM


Anbefalte innlegg

Satte inn min nye enermax kabinettvifte idag. Kun 1 foreløpig,skal kjøpe 2 til senere. Kobla den til hovedkortets SFAN for å se om vifta støtta RPM avlesing. Men i PC Alert står det at vifta går i over 300 000 RPM og noen ganger 500 000 RPM. Dette kan jo ikke stemme for da hadde hele PC-en tatt av og flydd rundt i rommet :grin:

Men hva er grunnen til det, støtter ikke Enermax vifta hardware monitoring??

 

En annen ting: Jeg er veldig fornøyd med vifta. Før hadde jeg temp idle: System 43-44c, CPU 47-48c. Nå: System 35c-36c, CPU 43c-44c.. Dette bare med en vifte som blåser inn(nede foran i kabinettet).Skal etterhvert sette 2 vifter bak, den nederste skal der blåse inn og den øverste blåse ut.

 

_________________

Chieftec Dragon Medium Tower Svart/m Dør

AMD XP1600+

MSI K7T-266 PRO2-RU

30GB Western Digital HDD

256 DDR RAM

16x DVD

4x2x24x HP CD-Brenner

Creative 3D Blaster Geforce2 GTS 32MB(Detonator 23.11 drivere)

Windows XP Pro

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-02-22 16:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Howdy!

 

Kan ikke oppgi eksakt årsak, men grunnen kan vel kanskje være at vifta bruker en annen "samplings"-frekvens på turtallet enn det hovedkortet bruker, og det blir cræsj av den grunn?

 

Har vært borti noe lignende for mange år siden med AST Manhattan servere og uoriginale vifter..

 

Mvh,

Kay-Thomas.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-22 16:41, Clintern skrev:

Satte inn min nye enermax kabinettvifte idag. Kun 1 foreløpig,skal kjøpe 2 til senere. Kobla den til hovedkortets SFAN for å se om vifta støtta RPM avlesing. Men i PC Alert står det at vifta går i over 300 000 RPM og noen ganger 500 000 RPM. Dette kan jo ikke stemme for da hadde hele PC-en tatt av og flydd rundt i rommet
:grin:
Men hva er grunnen til det, støtter ikke Enermax vifta hardware monitoring??


En annen ting: Jeg er veldig fornøyd med vifta. Før hadde jeg temp idle: System 43-44c, CPU 47-48c. Nå: System 35c-36c, CPU 43c-44c.. Dette bare med en vifte som blåser inn(nede foran i kabinettet).Skal etterhvert sette 2 vifter bak, den nederste skal der blåse inn og den øverste blåse ut.


_________________

Chieftec Dragon Medium Tower Svart/m Dør

AMD XP1600+

MSI K7T-266 PRO2-RU

30GB Western Digital HDD

256 DDR RAM

16x DVD

4x2x24x HP CD-Brenner

Creative 3D Blaster Geforce2 GTS 32MB(Detonator 23.11 drivere)

Windows XP Pro


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-02-22 16:43 ]</font>


 

For en homofil topic.. sorry måtte bare si det :grin:

Lenke til kommentar

Oh my god... Jeg prøvde nå for første gang å justere hastigheten på enermax vifta. Skrudde den på fullt.. Fy f*** som den blåser og ikke minst bråker,hehe.. Jeg syns den blåste bra slik den stod fra før, men jeg ville sjekke hvor på skalaen den lå. Jeg ble virkelig overraska over at den stod nesten på det laveste.. Men nå når den går på fullt så funker faktis hardware monitoren,vifta går i underkant av 3500 RPM. Jeg kommer til å skru den litt ned igjen,bråker altfor mye. Håper bare ikke den viser 300 000-500 000 RPM igjen.. Kan det være at hovedkortets hardware monitor ikke støtter under en viss grense RPM?? Og en annen ting, gjør det noe om jeg skrur ned farten mens PC-en står på? hehe.. Tenkte kanskje det ikke gjør noe siden den justeringsgreia er av plast,altså ikke noe fare for kortslutning eller noe lignende.

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-02-22 22:56 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...