Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hvordan få rattkontroller til å fungere etter bytte av bilstereo


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har som tidligere nevnt en Opel Astra 99 modell, og ser meg nødt til å bytte stereoen da den spiser CD-ene og ikke slipper de ut før en time etterpå :glare: , og radioen/knappene ikke ser ut til å fungere. 

Jeg tenker da å likegodt bytte til DAB-stereo med en gang. Er det noen muligheter for at jeg kan beholde rattkontrollene ved bytte? Jeg har tenkt å ha bytte antennen istedenfor å ha en sånn firkantet skjerm i frontvinduet, hvis det har noen betydning. Har lest noe om noen adapterledninger, men skjønner meg ikke helt på det. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet anlegg i en Astra G i fjor. For å få rattkontrollen til å virke, måtte den ha en overgang. Jeg droppet denne, tror den kostet ca en 1000-lapp. Plasseringen av anlegget i Astra G er så bra at rattkontroll blir overflødig, IMO.

Tusentakk for svar! :) Skjønner jo det ikke er verdt å bruke såpass mye penger bare for å ha det. Jeg vil trenge en iso til dim-overgang som denne http://www.ebay.com/itm/Vehicle-Car-Auto-Radio-FM-Aerial-Antenna-Adaptor-ISO-to-Din-Plug-Connector-/121630668384?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item1c51c0b660&vxp=mtrvil jeg ikke?

Lenke til kommentar

Dersom du skal bruke original antennekabel og -kontakt, og den nye radioen ikke har DIN, må du ha en slik overgang. Du må ta ut original radioramme, klipse ut multikontakten i bakkant av denne, og fjerne påbygget til DIN-kontakten som går til LCD i bilen. Du bør også få et verksted til å kode om bilen til "no radio", ellers vil dato-feltet i LCD slukke når du slår på radioen (der radio-info vises med origialradio). Du vil miste automatisk oppdatering av bilens klokke i LCD, som med original radio justeres med CT-funksjonen i RDS. Du må også trolig koble om +12V ign og +12V fast i ISO-stikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...