Gå til innhold

SL6Z3 Stepping på P4 2.4C


dp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke noen her kan si med sikkerhet hvor du kan få den hen. Enkelte plasser har sikkert bare få av dem, så da skal du være hedlig å få dem.

 

Jeg vet om amerikanske og engelske webshoper som har dem i ett stort flertall, men det er vel ikke vits å nevne.

 

Snakk med Arctic, han har den nye M0 steppingen, altså SL6Z3 ;)

 

Edit: Det som det diskuteres i er at de 2.4C/800 CPU'ene man får med den nye steppingen og L3 cache er egentlig 3.2C/800(at det ble noe galt eller fungerte ikke helt som de skulle, eller ble feilprodusert o.l. med 3.2C/800 og at de bare valgte istedenfor å kaste dem, å heller selge dem som 2.4GHz CPU'er osv) bare de er på en måte underklokket til 2.4C/800 og oppover.

 

Hvis du bestiller retail er det den største sjansen for at du får M0 stepping (SL6Z3)

 

Folk klarer som sagt å kjøre på 3.6GHz med den nye steppingen fra 2.4GHz. Det vil si at de kjører på 300 FSB. Det som jeg også leser er at de får problemer med å nå høyere enn 3.6GHz, enten så må de MYE opp med volten, det vil si 1.65-1.7V og videre for å komme høyere i frekvens. Grunnen til at du når så høy frekvens uten å stille vcore, er som sagt at det egentlig er 3.2GHz CPU'en til Intel.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Tror ikke noen her kan si med sikkerhet hvor du kan få den hen. Enkelte plasser har sikkert bare få av dem, så da skal du være hedlig å få dem.

 

Jeg vet om amerikanske og engelske webshoper som har dem i ett stort flertall, men det er vel ikke vits å nevne.

 

Snakk med Arctic, han har den nye M0 steppingen, altså SL6Z3 ;)

 

Edit: Det som det diskuteres i er at de 2.4C/800 CPU'ene man får med den nye steppingen og L3 cache er egentlig 3.2C/800(at det ble noe galt eller fungerte ikke helt som de skulle, eller ble feilprodusert o.l. med 3.2C/800 og at de bare valgte istedenfor å kaste dem, å heller selge dem som 2.4GHz CPU'er osv) bare de er på en måte underklokket til 2.4C/800 og oppover.

 

Hvis du bestiller retail er det den største sjansen for at du får M0 stepping (SL6Z3)

 

Folk klarer som sagt å kjøre på 3.6GHz med den nye steppingen fra 2.4GHz. Det vil si at de kjører på 300 FSB. Det som jeg også leser er at de får problemer med å nå høyere enn 3.6GHz, enten så må de MYE opp med volten, det vil si 1.65-1.7V og videre for å komme høyere i frekvens. Grunnen til at du når så høy frekvens uten å stille vcore, er som sagt at det egentlig er 3.2GHz CPU'en til Intel.

har fått akkurat samme oppfatning av det som deg. mange som også kommer til 3500 mhz på stock volt helt stabilt, men må opp til 1,7v for å kjøre 3600mhz.

 

jeg klarer meg helt fint med 3500mhz på stock volt og 291 i FSB...

har ikke artic 2.6?

 

Hvor kjøpte han cpuen sin?

Lenke til kommentar

Det står her at han har 2.4C/800 ivertfall så...

 

2.6C/800 M0 er det vel et lite få tall som har klart å fått hendene på. Tror du skal være ganske heldig hvis du får en slik med M0 stepping. Men om ett par uker blir nok den også mer vanlig.

 

Du må jo nesten sende en pm til Arctic å spørre hvor han har fått den fra ;)

Lenke til kommentar

blir fort dyrt fra utlandet..

 

vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå.. ser at endel med den "vanlige" steppingen: SL6WF D1 også har klokke til 3.6ghz på stock og lit høyere volt..

 

greia er at hvis jeg får tak i en 2.4 som kjører på 3.6 så får jeg så vanvittig deilig båndbredde.. vi snakker 300mhz fsb på P4!

 

kan jo "safe" med 2.8ghzen, men får ikke da den syke båndbredden..

 

Takker for Alle Svar!

 

Haakon

Lenke til kommentar
Det var en han hadde til Prosjekt Kladt.. vet ikke om han har den enda..

Det er samme CPU ja. Og jeg fikk egentlig oppsiktsvekkende resultater i forhold til Vcore. Ting tydet mye på at HK har spilt meg et lite puss. Skulle likt å prøvd den CPU på et annet HK...

 

BTW, hvis det er CPU som stopper meg, mest sannsylig, så må man huske på at forlokkende resultater man leser om, som 3.6++ nettopp er det, forlokkende. Det er jo derfor man kjøper :D Desverre hører man ikke fullt så mye om alle de med dårligere resultat... Det er greiere og ikke snakke så høyt om det...

Lenke til kommentar
Grattis! Og du vet vel vi forlanger resultater? :p:

har hatt cpuen oppe på 3.67ghz.. ikke helt stabil tror jeg, men.. og grusomt høy volt fikk den også.. 1,8v..

 

cpuen kjører forresten helt stabilt på 3.3ghz, dette på stock volt. alt over dette blir ikke stabilt.. 3.4 er ikke stabilt med 1.7v. har ikke prøvd med 1.8v da dette er altfor mye å kjøre lengre enn 5 min på.

 

fikk 41 sekunder i super pi @ 1m kalk på 3670mhz.. dette med single channel og rammen på fattige 200mhz..

Lenke til kommentar

Puttet i enn 2.4GHz idag. Var ikke noe fornøyd med 3.0GHz min. Den ville ikke mer enn 3.3GHz stabilt samme ******. Satt i 2.4GHz, og gikk rett opp på 3.4GHz uten å øke volten. Kjører nå på 3.5GHz med en volt på 1.575. Tenkte jeg skulle prøve meg på 3.6GHz. Dette må jo være det råsete man får for overklokker for tiden vil jeg tro :)

 

En annen ting. Har loopet 3dmark i rett over 2 timer nå, å CPU temp'n har ikke vært over 48grader enda. Helt RÅTT!!!!! :D

Lenke til kommentar
Puttet i enn 2.4GHz idag. Var ikke noe fornøyd med 3.0GHz min. Den ville ikke mer enn 3.3GHz stabilt samme ******. Satt i 2.4GHz, og gikk rett opp på 3.4GHz uten å øke volten. Kjører nå på 3.5GHz med en volt på 1.575. Tenkte jeg skulle prøve meg på 3.6GHz. Dette må jo være det råsete man får for overklokker for tiden vil jeg tro :)

 

En annen ting. Har loopet 3dmark i rett over 2 timer nå, å CPU temp'n har ikke vært over 48grader enda. Helt RÅTT!!!!! :D

stepping? hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar
*pent pent*.. bruker dere boxed kjøler også når dere kjører 3.5 ?

jeg kjører ikke akkurat 3.5, men bruker swieftech mcx 4000 med enermax regulerbar vifte. (kjører på 2700rpm). skal prøve ut litt mer etterpå idag, skal klare med enn 3.3ghz på stock volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...