Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt nettverk - trenger hjelp av kloke hoder...


Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp ett nettverk med en 10/100 switch koblet til et gammelt coaxial nettverk. Problemet er at det går så sinnsykt tregt.

 

Først trodde jeg det var det gamle nettverket som sinka, men jeg koblet fra dette og hadde bare to relativt nye (800MHz 256ram win2000) maskiner sammen. Men jeg får fortsatt bare 12 - 13 Mbps hastighet.

 

Jeg kobler inn min bærbar (win2000) og får nærmere 50 Mbps fra en av maskinene...

 

Det ser også ut som om filkopieringa går i pulser (kopierer i et sekund, stopper og forstetter osv..)

 

Noen kloke hoder som vet??

 

[ Denne Melding var redigert av: dasspapir på 2002-02-22 16:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en enkel SMC switch.

 

Oppsettet ser riktig ut, men jeg kan ha oversett noe. Har samma oppsett på et annet sted jeg har satt opp, der går det 40 - 50 Mbps.

 

 

For å teste har jeg bare satt to maskiner i enkelt win microsoft nettverk, men hastiheten er dårlig.

 

Dette går utover flere program som ligger på serveren (som ikke er tilkoblet nå)

Lenke til kommentar

Har du prøvd å force NIC'ene til 100Mbit full duplex?

Å oppgradere til siste drivere på NIC'ene er også lurt. Har opplevd at det kan gjøre underverker. Prøv også med en kryssa kabel mellom 2 pc'er for å sjekke om problemet ligger i pc/NIC eller switch.

 

Lykke til!

 

TexX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...