Gå til innhold

[Løst] Underlag/Spikes til Aktive PSB 7PT


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et par Aktive PSB 7PT Gulvhøyttalere som skal spille bra dypt om man har rett underlag/spikes, så det jeg lurer på er om noen har et tips til hva jeg kan kjøpe eller evt lage!?

Problemet er at leiligheten min består av betong-gulv der dypbassen forsvinner. Jeg har testet Høytallerne på tre-gulv å de spiller kjellerdypt i bassen.


Takker så mye på forhånd for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F.eks. slike http://www.clasohlson.com/no/M%C3%B8belfot/Pr210044000

Trenger ikke være mer komplisert enn det.

 

Spikes vil normalt ikke gi mer bass, tvert imot. 

Hei og takk for svar!

 

Jeg har noe lignende, men ettersom at gulve mitt er betong så går dypbassen omtrent helt bort. Så jeg tenker at det kanskje hjelpe med en tykk treplate under hver høytaller?

Lenke til kommentar

Står høyttalerne direkte på betong i dag?

Det er mange alternativer som kan prøves, og bør være bedre. Knottene jeg viste deg, modellerkitt, dempematter (biltema), noen foretrekker heller med gummi over og under. Spikes kan du selvsagt prøve rett i betongen, jeg har ikke erfaring med å sette dem rett i betong selv.

Ja, en tykk treplate kan du prøve med, men du kommer ikke utenom noe til å dempe med imellom. Treplater direkte på betongen vil jeg tro gir deg vibrasjoner og annet du ihvert fall ikke vil ha med.

Lenke til kommentar

Står høyttalerne direkte på betong i dag?

Det er mange alternativer som kan prøves, og bør være bedre. Knottene jeg viste deg, modellerkitt, dempematter (biltema), noen foretrekker heller med gummi over og under. Spikes kan du selvsagt prøve rett i betongen, jeg har ikke erfaring med å sette dem rett i betong selv.

Ja, en tykk treplate kan du prøve med, men du kommer ikke utenom noe til å dempe med imellom. Treplater direkte på betongen vil jeg tro gir deg vibrasjoner og annet du ihvert fall ikke vil ha med.

Hei!

 

Har vist fått svar her ser jeg. Må begynne å bli mer aktiv her inne merker jeg, hehe. Høyttalerne står på Spikes med noe "Gummi" lignende underlag, men virker ikke som at noe hjelper. Men har bestemt meg for å få solgt unna Høyttalerne og gå over til et mindre system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...