Gå til innhold

Gjøre PCen min stillere - FD Define R5


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt meg Fatal Design Define R5 da jeg ønsket noe stillere enn det jeg hadde før (arc xl), men jeg har ikke funnet noen bra løsning enda... Har en Corsair H100i som jeg har prøvd å montere i front & i toppen uten noen forbedring. Bruker 4 Noctua F-12 og de 2 original viftene sammens med en viftekontroller. Prøver å lokalisere det som lager mest støy, virker kanskje som H100i pumpen & skjermkortet lager det mest, hvertfalt den mer dype, mer merkbare lyden. 

 

Tips? 

 

Har ca 2-3k til å bruke på forbedringer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har kjøpt meg Fatal Design Define R5 da jeg ønsket noe stillere enn det jeg hadde før (arc xl), men jeg har ikke funnet noen bra løsning enda... Har en Corsair H100i som jeg har prøvd å montere i front & i toppen uten noen forbedring. Bruker 4 Noctua F-12 og de 2 original viftene sammens med en viftekontroller. Prøver å lokalisere det som lager mest støy, virker kanskje som H100i pumpen & skjermkortet lager det mest, hvertfalt den mer dype, mer merkbare lyden. 

 

Tips? 

 

Har ca 2-3k til å bruke på forbedringer

Stille ned hastighet på pumpa ? Mindre aggessiv vifteprofil på skjermkort. Men skjermkortet er som regel den verste synderen. 2-3k.. Kanskje vannkjøle gpu med en kraken h10 eller hva det heter. Og bruke stillegående vifte til det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...