navyboy Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 Jeg har noen maskiner i nettverk. Kjører WIN2k Server og 2k klienter. Jeg har tenkt til å ghoste klientene så jeg må lagre på servern. Har gammel ghost versjon så jeg må gjøre det i DOS. For å få lagre i dos må jeg jo ha tilgang til servern ved å bruke net use g: \\server\ghost eller lignende. Jeg har bare det problemet at jeg ikke får instalert nettverkskorteti dos. Har 3com 10 mbit fiber nettverkskort. Har lastet ned drivere. Men er så mye å velge i mellom. ndis2, odi og mslanman osv. Hvem av dem skal jeg bruke slik at jeg får tilgang til filområde på serveren? Har også lagt merke til en fil som heter protocol.ini. Skal den være med og? I mappen d:\NDIS2\DOS\ ligger EL90X.DOS EL90XIDS.NIF OEMSETUP.INF og PROTOCOL.INI Hva skal jeg ha med i config.sys for å laste inn kortet?? Har prøvd: device=a:\net\EL90X.DOS må jeg ha med noe mer? har kopiert alle filene fra d:\ndis2\dos til a:\net mvh Kongelig Norske Marine
Hårek Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 Mange år siden jeg har gjort dette, så jeg husker ikke selv. Men se om du finner noe av nytte her: http://ghost.radified.com/ghost_network.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå