Gå til innhold

GTA V - "ERR_GFX_D3D_INIT"


Anbefalte innlegg

Hallo!

Sliter med at GTA V til stadighet låser seg under spilling med feilmelding "ERR_GFX_D3D_INIT" eller "GTAV.exe har sluttet å virke". Jeg har googlet mye og forsøkt en god del fikser (se under), men så langt uten hell..

 

Er det noen her som har tips til hva jeg kan gjøre eller eventuelt komme med litt innsikt i hva som forårsaker denne feilen? Slikt som det er nå får jeg bare spilt 10 minutter før spillet går i heng :/

 

Dette har jeg forsøkt:

 - Reinstallasjon av skjermkortdrivere (m/ driver sweeper)

 - Reinstallasjon av selve spillet

 - Reinstallasjon av social club 

 - Klokket GPU opp og ned

 - Kjørt spillet i administrator-modus og safe mode

 - Forskjellige grafikkinnstillinger

 - Slettet "d3dcsx_46.dll" og "d3dcompiler_46.dll" og kjørt reparasjon via Steam

 - Diverse andre småting (kommer ikke på alt i farten)

 

System:

 - CPU: i7-4790K

 - GPU: GTX980

 - RAM: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB

 - PCB: ASUS Z97-A

 - OS: Windows 7 64-bit

Endret av Laukhau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har som regel ikke pagefilen aktivert, men etter jeg fikk trøbbel med GTA har jeg aktivert den. Dog har jeg ikke forsøkt å ha den på en fastsatt størrelse, så jeg skal gjøre et forsøk nå.

 

Edit: Nope, samme kræsj som før.

Endret av Laukhau
Lenke til kommentar

har windows 8.1 x64 og sliter med samme beskjed, har funnet en grei innstilling på grafikken som gjorde det levelig for meg ivertfall. før klikka det etter et par minutt, kjører dx10.1 med alt av on/off på off, ellers er v sync på halv, og resten på high. shadow=sharp

kjører fullscreen og det fungerer greit sålangt. har spillt rundt 3 timer no. men fanden ta meg i hakket, eg vil ha max på tingene! :`(

Lenke til kommentar

Har selv forsøkt å stille ned grafikken, men det hjalp ikke. Noen ganger kan jeg spille 3-4 timer i strekk og i neste øyeblikk så kræsjer det hvert femte minutt. Virker å være ganske tilfeldig når det kræsjer.

 

Har ikke fraps installert selv, men ser på mange andre forum at programmer som teller FPS har skylden. Dessverre hjalp det meg ikke å deaktivere ShadowPlay og MSI Afterburner :/

 

Jeg skal ta å reinstallere Windows og krysse fingrene for at det blir i orden etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...