z3zuz Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 Jeg har satt sammen en billig maskin rundt et Aopen ak79g-max hovdedkort med integrert skjermkort (gforce4 mx), og har fått et merkelig problem: Når harddisken jobber, så hopper/pulserer skjermbildet på en veldig ubehagelig måte, får vondt i hodet av å jobbe med det. Dette skjer i alle oppløsninger og oppdateringshastigheter. Men, når cpu-load er 100% så er problemet borte og bildet stabilt. Så nå kjører jeg sandra-cpubenchmark kontinuerlig i bakgrunnen for å kunne bruke maskinen til noe fornuftig utenom spill. Noen som har noen ideer om hva som er galt? Maskinen er stabil og problemfri ellers. Skjerm: Fujitsu-Simens c994 19" crt CPU: Amd 2500+ barton Minne: 2x256 ddr pc2700 noname HD: Hitachi deskstar 180GXP 120 GB Strømforsyning: q-tec 350w aopen cd-brenner + en creative cd-rom. windows xp
Hårek Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 Kan bare gjette, og da mistenker jeg strømforsyning. Har du mulighet til å prøve en annen PSU?
z3zuz Skrevet 6. november 2003 Forfatter Skrevet 6. november 2003 Har nå prøvd med en annen psu (en gammel aopen 250w) og det hjalp ikke. Har også prøvd hd-en og skjermen med en annen maskin uten problemer. Så jeg antar at problemet er med hovedkortet... Jeg blir snart sprø av dette, skjermen vibrerer som om jeg hadde lagt en mobiltlf oppå den når hd jobber. Men hvorfor det blir bedre ved full cpu-load... skjønner ingenting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå