Gå til innhold

Intel: – Moores lov blir 60


Anbefalte innlegg

 

Du vet tydligvis hvordan zen vil yte, før den er ferdig... Du vet ikke en gang åssen arkitekturen vil bli!

Joda, vi vet endel om Zen arkitekturen. Etter å ha vært på et par av AMD sine presentasjoner på Supercomputing'14 så har man et inntrykk på hvor ting kommer til å ende. Det første markedet AMD satser på med Zen er "dense servers", altså servere pakket tett sammen med relativt lavt strømforbruk. Under 50W per sokkel. AMD prøver å gå etter en CPU som ligner på Atom når det gjelder strømforbruk, men har en ytelse midt mellom Atom og en Intel Core. Det optimistiske anslaget var at de håpet å shippe produkter i tredje kvartal 2016.

 

Vi vet også hvilke begrensninger AMD har i form av penger og folk. I tillegg så vet vi også at AMD designer K12-arkitekturen i parallel. K12 er en custom ARM-arkitektur.

 

Men AMD satser veldig bredt denne gangen! Slutten av 2016, og trolig litt inn i 2017 får vi svaret vi alle søker :) 

 

Tror vi to skal røyke en fredspipe sammen snart^^ Det trengs :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Intel vil fokusere mer på latency ser det ut som! 2016 vil ikke bli så spennende som 2017 :)

Her må du nesten forklare hva du mener, dette gir ingen mening.

 

Gir like mye mening som mange av dine poster! Basert på gjetninger og rykter! Står du fortsatt fast på at nvidia vil ha HMC minne til pascal?

 

En generell anbefaling er at når du ikke vet hva du snakker om, så svarer du ikke.

Det du skriver gir fremdeles ingen mening, og jeg spør igjen. Hva mener du med at Intel kommer til å "fokusere mer på latency"?

 

Jeg har heller ikke sagt at Pascal kommer til å bruke HMC minne. Pascal kommer til å bruke 2. generasjon HBM minne. intel kommer dog til å bruke en variant av HMC minne på "Knights Landing" (Xeon Phi).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Intel vil fokusere mer på latency ser det ut som! 2016 vil ikke bli så spennende som 2017 :)

Her må du nesten forklare hva du mener, dette gir ingen mening.

 

Gir like mye mening som mange av dine poster! Basert på gjetninger og rykter! Står du fortsatt fast på at nvidia vil ha HMC minne til pascal?

 

En generell anbefaling er at når du ikke vet hva du snakker om, så svarer du ikke.

Det du skriver gir fremdeles ingen mening, og jeg spør igjen. Hva mener du med at Intel kommer til å "fokusere mer på latency"?

 

Jeg har heller ikke sagt at Pascal kommer til å bruke HMC minne. Pascal kommer til å bruke 2. generasjon HBM minne. intel kommer dog til å bruke en variant av HMC minne på "Knights Landing" (Xeon Phi).

 

Vær så snill og ikke svar på mine poster, så skal jeg holde meg langt unna deg!

Lenke til kommentar

Vær så snill og ikke svar på mine poster, så skal jeg holde meg langt unna deg!

Så ingen håp for at du faktisk forklarer hva du mener med at "Intel vil fokusere mer på latency ser det ut som! 2016 vil ikke bli så spennende som 2017"? :)

 

Så lenge du fortsetter å skrive ting som ikke henger på greip så har jeg tenkt til å svare på dine poster.

Hvis ikke du vil lese dette så kan du jo bare gjøre som strutsen, stikke hodet ned i sanden. Forumet har sikkert også funksjonalitet for å blokere mine poster.

Endret av HKS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vær så snill og ikke svar på mine poster, så skal jeg holde meg langt unna deg!

Så ingen håp for at du faktisk forklarer hva du mener med at "Intel vil fokusere mer på latency ser det ut som! 2016 vil ikke bli så spennende som 2017"? :)

 

Så lenge du fortsetter å skrive ting som ikke henger på greip så har jeg tenkt til å svare på dine poster.

Hvis ikke du vil lese dette så kan du jo bare gjøre som strutsen, stikke hodet ned i sanden. Forumet har sikkert også funksjonalitet for å blokere mine poster.

 

Hva mener du med ikke henger på greip?(ikke svar) Kunne ha gitt deg 2 linker...les dine eldre poster! Jeg takker for meg nå, og du slipper å bli plaget av meg mere!

Lenke til kommentar

 

 

Vær så snill og ikke svar på mine poster, så skal jeg holde meg langt unna deg!

Så ingen håp for at du faktisk forklarer hva du mener med at "Intel vil fokusere mer på latency ser det ut som! 2016 vil ikke bli så spennende som 2017"? :)

 

Så lenge du fortsetter å skrive ting som ikke henger på greip så har jeg tenkt til å svare på dine poster.

Hvis ikke du vil lese dette så kan du jo bare gjøre som strutsen, stikke hodet ned i sanden. Forumet har sikkert også funksjonalitet for å blokere mine poster.

 

Hva mener du med ikke henger på greip?(ikke svar) Kunne ha gitt deg 2 linker...les dine eldre poster! Jeg takker for meg nå, og du slipper å bli plaget av meg mere!

Ok, jeg skal la den ligge, men hvis du vil diskutere i fremtiden så er det nok en god idé og faktisk ta seg bryet med å finne fram slike linker eller annen fakta... :)

Endret av HKS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Vær så snill og ikke svar på mine poster, så skal jeg holde meg langt unna deg!

Så ingen håp for at du faktisk forklarer hva du mener med at "Intel vil fokusere mer på latency ser det ut som! 2016 vil ikke bli så spennende som 2017"? :)

 

Så lenge du fortsetter å skrive ting som ikke henger på greip så har jeg tenkt til å svare på dine poster.

Hvis ikke du vil lese dette så kan du jo bare gjøre som strutsen, stikke hodet ned i sanden. Forumet har sikkert også funksjonalitet for å blokere mine poster.

 

Hva mener du med ikke henger på greip?(ikke svar) Kunne ha gitt deg 2 linker...les dine eldre poster! Jeg takker for meg nå, og du slipper å bli plaget av meg mere!

Ok, jeg skal la den ligge, men hvis du vil diskutere i fremtiden så er det nok en god idé og faktisk ta seg bryet med å finne fram slike linker eller annen fakta... :)

 

Du er for interessant til at jeg vil blokkere deg! Jeg lærer så utrolig mye av deg :) Men jeg står fast på at "•Big focus on latency and single-thread" ang server-prosessorer står på intel sine hjemmeside! Men jeg kan ikke bevise at de vil bruke teknologiene på desktop etter skylake! Det forblir rykte!

Lenke til kommentar

Du er for interessant til at jeg vil blokkere deg! Jeg lærer så utrolig mye av deg :) Men jeg står fast på at "•Big focus on latency and single-thread" ang server-prosessorer står på intel sine hjemmeside! Men jeg kan ikke bevise at de vil bruke teknologiene på desktop etter skylake! Det forblir rykte!

Det er "business as usual" for et CPU-design.

Generelt sett så lanseres nye kjerner på server rundt ett år etter det blir lansert på desktop/laptop. Ta for eksempel Haswell-E og EP, disse kom et års tid etter Haswell på desktop. Så vi ser nok ikke Skylake i servere før tidligst slutten av 2016.

 

Intels mål de neste årene er først og fremst å introdusere et nytt interconnect mellom CPU'er og akseleratorer. Tanken er at QPI etterhvert skal komplementeres og erstattes med "Omni-Path". Xeon Phi og vanlig Xeon kommer også på samme platform. Ellers kommer vi nok også til å se 3D stacket minne (Intel bruker en implementasjon av HMC de kaller MCDRAM) på Xeon Phi og etterhvert vanlig Xeon. SIMD utvides som vanlig, og både Skylake og Xeon Phi får AVX-512.

 

Ellers er også intel klar over hvilket marked AMD ønsker å komme inn i, og for et par månder siden ble "Broadwell-DE" baserte Xeon prosessorer lansert. Det er dette segmentet AMD sikter inn Zen på i første omgang. AMD sin styrke vil bli integrasjonen av CPU og GPU.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...