Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Modem/ruter blokker porter eller ip-adresser


Anbefalte innlegg

Hei! Før jeg reiste til TG15 så fant jeg ut at jeg ikke fikk connecte til battle.net for å installere battle net "appen" du trenger for å laste ned wow, heartstone, osv. Jeg oppdagde også at jeg ikke kunne connecte til dayz servere som var lokalisert i utlandet. Jeg har prøvd og portforwarde en del porter, og søkt en del rundt uten hjelp. (Alt dette funket på TG)

Noen som har noen tips?

 

-Emil

Endret av emil98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket AV har du?

Prøv eventuelt å skru av både brannmur på pc og router/modem

AV? Har vertfall telenor sitt "ZYXEL P8702N" modem ;)

er ikke noe pc-relatert problem siden de funket på TG, og de funket også via VPN ;)

 

Vil også si at alt på cs:go, Internett etc funker ;) Sjekk første post for å finne problemet mitt.

 

-Emil

Endret av emil98
Lenke til kommentar

De Dayz-serverene, hva skjer dersom du tracerouter dem? Problemet ditt behøver ikke å være relatert til modemet ditt. Andre steder i nettet til leverandøren kan være årsaken.

Sorry men er ganske "noob" på dette med nettverk og slikt :( Så hvordan Tracerouter jeg serverene?

Lenke til kommentar

Finn IP-en til sserveren. Antar at du kan se den i Dayz klienten? Åpne programmet "cmd" og skriv inn "tracert IP", f.eks "tracert 80.34.162.93"

Skal prøve dette når jeg kommer hjem. Hva resultat kan jeg liksom forvente meg viss det ikke er modem som blokker?

 

Tipper det kan være telenor som blokkerer nettet, eller motsatt. At landet serveren blir hostet ikke liker telenor adresser.

Andre venner som bur i samme bygd med Telenor nett får koblet til serveren, hadde ikke dette problemet før vi byttet modem. For jeg spilt wow og heartstone sist haust med det gamle modemet ;)

Lenke til kommentar

Alle som bor i samme bydg får koblet seg til, ja. Da ligger nok problemet hos deg. Men dersom problemet ikke ligger hos deg så vil det vises i en trace route ved at "signalet" stopper på en offentlig IP og ikke en lokal ( som også er kun de to eller tre første "signalene" på listen)

 

Det du også kan prøve er å resette modemet ditt. Du vil da miste alle instillinger som er gjort på det, men det er verdt et forsøk. Jeg vet ikke hvor knappen på det spesifikke modemet er, men de er som regel på baksiden og er merket med reset. Det er et hull, så du må bruke en nål eller noe lignende til å trykke inn knappen. Hold den inne i 10s eller til at du ser at lampene på modemet begynner å blinke. Dette gjør du mens modemet er på.

Lenke til kommentar

Alle som bor i samme bydg får koblet seg til, ja. Da ligger nok problemet hos deg. Men dersom problemet ikke ligger hos deg så vil det vises i en trace route ved at "signalet" stopper på en offentlig IP og ikke en lokal ( som også er kun de to eller tre første "signalene" på listen)

 

Det du også kan prøve er å resette modemet ditt. Du vil da miste alle instillinger som er gjort på det, men det er verdt et forsøk. Jeg vet ikke hvor knappen på det spesifikke modemet er, men de er som regel på baksiden og er merket med reset. Det er et hull, så du må bruke en nål eller noe lignende til å trykke inn knappen. Hold den inne i 10s eller til at du ser at lampene på modemet begynner å blinke. Dette gjør du mens modemet er på.

Tracerte ip nå og kom til:

1:lokal ip 1ms

2:Forespørsel avbrutt

3:Forespørsel avbrutt

4:Forespørsel avbrutt

OSV.

 

-Så da ligger vell problemet i modemet da eller?

-Viss jeg restarter modemet vill jeg da få et nytt nettverks passord?

-Viss restart, må jeg da inn med pc og "programere" modemet slik jeg måtte da jeg mottok de i posten?

 

Setter stro pris på hjelpen jeg har fått ;)

 

-Emil

Lenke til kommentar

Funker nettet ditt i det hele tatt? Kjør en tracert vg.no og post resultatet.

Har du satt statisk intern ip eller dhcp.

Skriv også "ipconfig" i et kommandovindu og kopier adressen du har med gateway

Rart... Jeg kommer meg jo på "nett", men tracerten av vg.no er :

 

1:10.0.0.138 1ms

2:Forespørsel avbrutt

3:Forespørsel avbrutt

4:Forespørsel avbrutt

OSV.

 

har statisk intern ip. (tror jeg)

Standar gateway er 10.0.0.138 ;)

 

Lenke til kommentar

rart at routinga ikke viser i det hele tatt...

I teorien så har du jo stengt tatt ikke kontakt utenfor routeren der..

Må være et problem med routeren din der tenker jeg..

Ville nok prøvd å resette routeren og lagt inn innstillinger på nytt slik andre også mener her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...