Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Columbus Navigasjon - Fullstendig på bærtur


op77

Anbefalte innlegg

Flere her som har Columbus Navigasjon i sin bil? Har en Skoda Superb med Columbus-systemet, og er forsåvidt fornøyd med systemet, men er misfornøyd med navigsjonsdelen. Det mest irriterende er at ankomsttid er riv ruskende galt, og da mener jeg "way off". Vi snakker om minst 50% avvik her. Har gått inn i instillingene og satt "Rask" på hastighet når tid skal beregnes, men det hjelper fint lite. Har funnet ut at den jevnt over beregner en gjennomsnittshastighet på 50 km/t når den beregner ankomsttid. Typisk en strekning jeg kjører på 25 mil som normalt tar rundt 3 timer på sommerføre, så viser systemet en tid på over 4,5 timer. Det er jo ikke det største problemet, men likefullt irriterende.... Liker heller ikke at det ikke er noe informasjon om avstand til neste kryss, slik som det er på min gode gamle Garmin som alltid treffer på tidspunkt og som hele tiden viser "Sving om xx km".

 

Generelt vil jeg si at min gamle Garmin er bedre på samtlige områder.....

Har jeg oversett noen instillinger her, eller er den rett og slett såpass mangelfull?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lille jeg prøvde av navien på Columbus når jeg lånte demobil stemte tålig godt. Men det var på kortere avstander, så feilmarginen blir jo dertil mindre. 

 

Hvilken generasjon av systemet har du? Den gamle basert på RNS 510 eller den nyere Discover Pro?

 

Må innrømme at jeg ikke vet dette. Men bilen ble kjøpt helt ny i juli 2014, så det burde vel være siste versjon?

Lenke til kommentar

 

 

Det lille jeg prøvde av navien på Columbus når jeg lånte demobil stemte tålig godt. Men det var på kortere avstander, så feilmarginen blir jo dertil mindre.

 

Hvilken generasjon av systemet har du? Den gamle basert på RNS 510 eller den nyere Discover Pro?

Må innrømme at jeg ikke vet dette. Men bilen ble kjøpt helt ny i juli 2014, så det burde vel være siste versjon?
Skulle tro det. Om cd/DVD-spilleren er i hanskerommet er det nyeste versjon.

 

Ta deg en tur over til Briskoda-forumet, der får du svar på det meste.

 

Www.briskoda.net

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...