Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fordeling av Internetsbruk


Anbefalte innlegg

Har tenkt å få ADSL abonement hos Telenor og dele den sammen med naboen og

vi er nødt til å ha den hos Telenor p.g.a tilbud gjennom hans jobb.

 

Men...

Hvordan kan vi kontrollere fordeling av Internetsbruk slik at det ikke blir

en intern konflikt mellom oss senere?

 

Jeg spør dette fordi jeg har lest at basis abonement har begrenset nedlasting til 1 GB pr. mnd.

 

Fines det noen Router eller program som kan hjelpe med fordelling?

 

Noen som har noen erfaringer med dette?

 

Tusen på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

bare en tanke ... vi deler ut hjemmekontor for våre ansatte som firmaet vårt betaler, hvis medarbeideren ikke lenger får koblet seg opp, eller nedlastingsbegrensningen er brukt opp ... begynner vi å lure på hvorfor (abonnement skulle være tilstreklig) å kunne jobbe natt og dag mot oss.

 

Vi har tidligere oppdaget at en ansatt delte sin linje beregnet for hjemmkontor og betalt av jobben, med naboen ... nå har han ikke lenger hjemmekontor ... sitter 5 dager i uka på kontoret.

 

Dette er ikke mer eller mindre en annen "svinn" (dvs. tyveri) ... Kan ikke forestille meg at firmaet hans er interessert å betale for din internett-tilgang.

Hvis naboen din "selger" deg dette ... enda verre.

 

Mener ikke å være prekende ... synes bare at det moralsk ikke er riktig å gjøre.

Lenke til kommentar
Vi har tidligere oppdaget at en ansatt delte sin linje beregnet for hjemmkontor og betalt av jobben, med naboen ... nå har han ikke lenger hjemmekontor ... sitter 5 dager i uka på kontoret.

Slik jeg forst teksten til han på toppen så var det bare et tilbud gjennom jobben som en hjemmepc ordning, ikke at jobben betalte...

 

Anyway! Tilbake til ditt spørsmål. Akuratt der så ville jeg ikke skaffet noe form for program, blir veldig nazi og følge hverandre opp på den måten og evt kjefte for han ene brukte mer enn han andre den og den uka...

 

ville heller bare gjort det slik... "fornuftig bruk av linja og deaktiver fildeling på alle P2P programmer"....

 

;)

Lenke til kommentar
Hei,

 

bare en tanke ... vi deler ut hjemmekontor for våre ansatte som firmaet vårt betaler, hvis medarbeideren ikke lenger får koblet seg opp, eller nedlastingsbegrensningen er brukt opp ... begynner vi å lure på hvorfor (abonnement skulle være tilstreklig) å kunne jobbe natt og dag mot oss.

 

Med all respekt så høres dette veldig smålig ut, så sant dette ikke er en absolutt VPN-løsning som direkte går på deres bedriftsnettnett så er det jo pussig at man skal straffe noen for og overforbruke et slikt gode.

Det er enda rarere at dere tydeligvis bruker noe surr med begrensninger på nedlasting når dette er et dyrt og dårlig produkt.

Men og selge det videre er jo selvsagt en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...