Gå til innhold

[Løst] Canal Digital og torrents, for lav hastighet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt internett fra Canal Digital en god stund (100/10 Mbps), og har ikke hatt problemer med torrents før. Mens de testet oppgraderingen til 100/20 Mbps fikk jeg mellom 10 og 20 Mbps i opplasting i torrent-klienten.. Virket som om hastigheten (opp) ble strupet til ca. 10 Mbps ofte.. Nå som de offisielt har lansert den oppgraderte pakken (100/20 Mbps), får jeg tilnærmet aldri mer enn ca. 10-11 Mbps opp, mens jeg tilnærmet alltid får ca. 17-20 Mbps hos speedtest.net:

 

4252742198.png

 

Jeg har ikke merket noen forskjell uansett tid på dagen/natten.

 

Er dette et kjent problem med Canal Digital?

 

Ruter: ASUS RT-AC66U (firmware: 3.0.0.4.376.3861; QoS avslått)

 

Takk for all hjelp dere kan tilby!

Endret av ahw_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke opplevd slik hastighetsstruping med Canal Digital.

 

Forslag:

Hvilke torrentklientbenytter du? UTorrent har en slags "Båndbreddemåler" innebygd som mange kjører. Da setter den en del verdier i programmet basert på din linjekapasitet der og da. Prøv å kjøre den på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd slik hastighetsstruping med Canal Digital.

 

Forslag:

Hvilke torrentklientbenytter du? UTorrent har en slags "Båndbreddemåler" innebygd som mange kjører. Da setter den en del verdier i programmet basert på din linjekapasitet der og da. Prøv å kjøre den på nytt.

 

Takk for svaret!

 

Jeg bruker µTorrent 3.4.2. Etter å ha manuelt satt «hastigheten» til «20 Mbps» i klienten, så jeg at bl.a. «upload slots» økte betraktelig (fra 6 til 30). Testen målte litt over 16 Mbps.

 

Så fortsatt ut som at linja var strupet til 10 Mbps en stund.. Men nå har jeg faktisk sett opp til 18+ Mbps i klienten! :ohmy:

 

Trodde faktisk innstillingene mine var greie så jeg tenkte ikke på dette. Tusen takk! :D

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke opplevd slik hastighetsstruping med Canal Digital.

 

Forslag:

Hvilke torrentklientbenytter du? UTorrent har en slags "Båndbreddemåler" innebygd som mange kjører. Da setter den en del verdier i programmet basert på din linjekapasitet der og da. Prøv å kjøre den på nytt.

 

Takk for svaret!

 

Jeg bruker µTorrent 3.4.2. Etter å ha manuelt satt «hastigheten» til «20 Mbps» i klienten, så jeg at bl.a. «upload slots» økte betraktelig (fra 6 til 30). Testen målte litt over 16 Mbps.

 

Så fortsatt ut som at linja var strupet til 10 Mbps en stund.. Men nå har jeg faktisk sett opp til 18+ Mbps i klienten! :ohmy:

 

Trodde faktisk innstillingene mine var greie så jeg tenkte ikke på dette. Tusen takk! :D

 

Så bra, godt jobbet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...