Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ryggsmerter.


Anbefalte innlegg

Har i tre uker hatt sterke ryggsmerter.

Det begynte med stikksmerter her og der rundt i hele kroppen helt til smertene satt seg i korsryggen. De er ikke der konstant. De kommer og går. Når de kommer hjelper det ikke å bevege på seg sånn som å gå og slikt. Dette fordi det stråler ned i en eller begge bein. Men på en snnen side igjen så linderer det boe da det er mer vondt å stå rett opp og ned pga stålingen.

Når smertene kommer har jeg aldri gjort noe spesielt. Sittet for kjært eller noe slikt. Det kommer bare. Å det er så utrolig intenst. Har prøvd varmeflaske på ryggen. Følte ikke smertelindring. Bare at jeg ble litt nummen på en måte. Har prøvd voltaren reseptfritt uten hell. Ibux/paracet hjelper ikke på smertene. Fikk paralgin av en kompis. Den hjalp. Følte den samme nummenheten sånn som med varmeflasken. Har foreløpig ennå ikke vært hos legen men vurderer besøk neste uke. Nå ligger jeg syk og merker små smerter når jeg hoster.

 

Det er kun smerter i korsryggen. Føles ut som om det er i selve beinet i ryggen om den beskrivelsen kunne passe seg. Opplevde her for et par dager siden at det døltes ut som at smerten flyttet seg midt opp på ryggen. Alså smerter i halve nedre del av rygg. Er det noen som har hatt noe lignende eller som kanskje har en peiling på hva det kan være ?

 

Anonymous poster hash: 84895...c1e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg hjelper det i svært liten grad å bevege meg/mosjonere. Ingenting hjelper. Kun når det stråler nes i beina. Da forsvinner smerten litt i beina og holder seg litt mer sentrert i korsryggen.

Merker at jeg har begynt å ha vondt når jeg legger meg på kvelden. Det kommer når jeg legger meg på magen eller rygg. Da trigger det også frem smerter.

 

Merkelig hele opplegget. Men legen er nok neste stopp for slik kan det ikke fortsette

Lenke til kommentar

Du mener sånn at man legger støtte opp under ryggen når man ligger ? Har prøvd dette uten at d virker. Det roer smertetakene ja men det hjelper ikke i den grunn ellers. Prøvd å ha noe mella beina. Som pute å sånnt. Det hjelper av og til å ligge på siden med en dyne brettet sammen mella beina. Menndet er liksom bare spnn enn så lenge. Det blir ikke bedre og tre fire uker har gått. Tror dette er et oppdrag for doktormannen

Lenke til kommentar

Har i tre uker hatt sterke ryggsmerter.

Det begynte med stikksmerter her og der rundt i hele kroppen helt til smertene satt seg i korsryggen. De er ikke der konstant. De kommer og går. Når de kommer hjelper det ikke å bevege på seg sånn som å gå og slikt. Dette fordi det stråler ned i en eller begge bein. Men på en snnen side igjen så linderer det boe da det er mer vondt å stå rett opp og ned pga stålingen.

Når smertene kommer har jeg aldri gjort noe spesielt. Sittet for kjært eller noe slikt. Det kommer bare. Å det er så utrolig intenst. Har prøvd varmeflaske på ryggen. Følte ikke smertelindring. Bare at jeg ble litt nummen på en måte. Har prøvd voltaren reseptfritt uten hell. Ibux/paracet hjelper ikke på smertene. Fikk paralgin av en kompis. Den hjalp. Følte den samme nummenheten sånn som med varmeflasken. Har foreløpig ennå ikke vært hos legen men vurderer besøk neste uke. Nå ligger jeg syk og merker små smerter når jeg hoster.

 

Det er kun smerter i korsryggen. Føles ut som om det er i selve beinet i ryggen om den beskrivelsen kunne passe seg. Opplevde her for et par dager siden at det døltes ut som at smerten flyttet seg midt opp på ryggen. Alså smerter i halve nedre del av rygg. Er det noen som har hatt noe lignende eller som kanskje har en peiling på hva det kan være ?

 

Anonymous poster hash: 84895...c1e

 

Har du helsemessige problemer, søk profesjonell hjelp.

 

Jeg aner ikke hvordan du fant ut at det er smart å skrive et innlegg på et forum etter 3 uker med ryggsmerter, men det ser jo ut til at du får svar også med tilfeldige diagnoser og erfaringer... 

 

Jeg syns det er helt sykt at folk kommer frem til at det er en god ide å spare på legeregningen. 

 

Du vurderer et besøk i neste uke, når du skriver at smertene er utrolig intense...??

 

Lykke til videre...

 

Anonymous poster hash: 88ba2...e26

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener sånn at man legger støtte opp under ryggen når man ligger ? Har prøvd dette uten at d virker. Det roer smertetakene ja men det hjelper ikke i den grunn ellers. Prøvd å ha noe mella beina. Som pute å sånnt. Det hjelper av og til å ligge på siden med en dyne brettet sammen mella beina. Menndet er liksom bare spnn enn så lenge. Det blir ikke bedre og tre fire uker har gått. Tror dette er et oppdrag for doktormannen

Nei, når man sitter.  Da får man naturlig svai i korsryggen samt at vinkelen der ryggsøylen går ned i bekkenet blir mer riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

I ca. 2 år har jeg slitt med smerter i ryggen. Spesielt nakke, områdene rundt skulderblad og korsrygg. Har en skjevhet i ryggen og får dermed fort knuter og vond rygg. Skal ikke mye belastning til før den blir vond og det varer i flere dager. Jeg er nå i Forsvaret, har vært her i 3 uker og merker at ryggen ikke tåler all belastningen. Har kjempe vondt i spesielt korsrygg, nedover ryggraden og skulder/nakke. Ibux hjelper ikke og smertene er der hele tiden. Smertene tar all energien og det går utover meg som person. Jeg får ikke tid til å trene opp musklene og smertene gjør at jeg sliter med søvn. Lurer derfor på om videre belastning vil ødelegge ryggen mer ettersom jeg ikke har mulighet til å trene opp musklene og hvile. Jeg har også ett bein i korsryggen som på MR viste var en hoven muskel, men nå 2 år senere er den der enda og legen tror det er et bein som har vokst ut feil. Beinet er i en kuleform som stikker litt ut og den blir derfor fort irritabel og betent. Får derfor mye smerter rundt dette området i tillegg. Motivasjonen for å bli i Forsvaret er borte pga alle smertene og jeg vil bare hjem. Hva gjør jeg

 

Anonymous poster hash: 46cb7...08c

Lenke til kommentar

Absolutt sjekk ut med lege, fadern var plaget med smerter i ryggen, men det gjorde ikke noe vondere å bøye seg eller bevege seg, bare konstant smerte.. Fant ut at det var åreforkalkning i hjerte som var årsaken etter en henvisning til MR på sykehuset...

 

Ikke for å skremme, men viser hvor viktig det er å sjekke ut smertene man har...  Fadern får blodfortynnende og har nitro tabletter om smertene kommer tilbake...

 

Edit. ser denne tråden er faktisk over 2 år gammel nå og ble dratt opp av intet :p

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...