Gå til innhold

Asus p8p67, lydkort i en pci-e 16x?


chokke

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et Asus P8P67 og etter innkjøp av grafikkort, så har det vist seg at jeg har brukt feil PCI-e slot en liten periode for mitt forrige kort, og (ifølge bildet) så er det den mørkeblå som skal brukes først, og ikke den svarte.

Men det ga problemer med lydkortet mitt, som er pci-e 1x - altså en av de korte blå på bildet, som det finnes kun to av. Den ene er dekket av grafikkort-kjøleren, og den andre er et par milimeter over. Og det er der problemet kommer inn, siden de er så nære hverandre, vil jeg med headsett høre en konstant piping avhengig av last på grafikkortet.

Jeg har prøvd å sette lydkortet i den andre PCI-E 16x, (den svarte), men da ville verken lydkortet eller grafikkortet fungere med driver (kun standard Windows-driver).

 

Så er det i det hele tatt mulig å komme rundt problemet som jeg ikke har funnet ut, eller må jeg leve med sus til jeg eventuelt bytter hovedkort (og alt det det medfører)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker å innbille meg at jeg har bedre lyd med lydkortet, har hatt det en liten stund og er fornøyd med det. Har ikke lyst til å kjøpe et nytt lydkort eller en sånn headsett-forsterker eller hva det heter.

Mener du at det hovedkortet jeg har ikke er noe godt hovedkort til mitt behov, eller at det generelt er lite gode hovedkort til mitt behov?

Så det er ikke mulig å bruke den svarte porten til lydkortet uansett? Er det fordi det ikke er bakoverkompatibelt, eller fordi Asus har en "genial" løsning på et problem som var relevant på den tiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...