Gå til innhold

Spørsmål rundt innrullering i HMKG


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har blitt innkalt til HMKG i oktober.  jeg så igjennom et blad ang garden jeg fikk med meg fra sesjon.der sto det at kop 2 var i oktober osv, er det slik at du bare kommer inn i dem som har det slikt, eller har man mulighet til og komme inn i alle kompanier selv om man kommer inn i oktober?

 

 

## topic endret av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Hvilket kompani du havner i har litt å gjøre med når på året innrykket ditt er.

 

Hvis du nå skal inn i oktober 2015 så vil du (hvis du vil være i et geværkompani) komme inn i KP2 ved overføring etter endt rekrutt i desember 2015. Det har seg slik at Garden i likhet med GSV må ha til enhver tid ha kapasitet til å løse et 24/7 oppdrag, derfor må begge avdelinger ha flere innrykk iløpet av året for å kunne stille en slik kapasitet. Dette fører til at iløpet av et par års syklus vil innrykket til KP1, KP2 og KP4 (geværkompaniene) variere fra innrykk til innrykk. 

 

For eksempel: Nåværende KP2 kom inn i Januar og dimmiterer i desember. Nye KP2 har innrykk i oktober 2015 og vil da ha dimisjon i september 2016. Neste deretter vil ha innrykk i august 2016 for så å dimitere i juli 2017. Slik fortsetter det.

 

I oktober 2015 vil du også kunne søke deg til KP3 som er blant verdens beste innenfor militær eksersis og drill. Da vil du primært få muligheten til å søke deg til drilltroppen, såfremt du ikke har søkt musikktroppen i forkant!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...