Gå til innhold

Hjelp til kjøp av vannkjøling


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Tenkte å kjøpe meg vannkjøling til PC-en og trenger litt hjelp til å velge hva jeg skal kjøpe.

 

Spesifikasjonene til PC-en min er følgende:

 

Geforce 980 Strix SLI

i7 5820k

Rampage V extreme

Corsair obsidian 750D

 

Tenkte å kjøpe 2 vannblokker fra EK (EK-FC980 GTX Strix - Acetal+Nickel)

 

Er keen på å kjøpe god vannkjøling som yter bra og varer lenge, men ettersom jeg aldri har satt opp vannkjøling før har jeg lyst på et som ikke er altfor krevende å skru sammen.

 

Har sett på EK-KIT X360, er det å anbefale? Hvordan er dette i forhold til de andre vannkjølingssettene til f.eks. techbay?

 

Noe annet jeg trenger å huske på å kjøpe bortsett fra kjølepasta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Tenkte å kjøpe meg vannkjøling til PC-en og trenger litt hjelp til å velge hva jeg skal kjøpe.

 

Spesifikasjonene til PC-en min er følgende:

 

Geforce 980 Strix SLI

i7 5820k

Rampage V extreme

Corsair obsidian 750D

 

Tenkte å kjøpe 2 vannblokker fra EK (EK-FC980 GTX Strix - Acetal+Nickel)

 

Er keen på å kjøpe god vannkjøling som yter bra og varer lenge, men ettersom jeg aldri har satt opp vannkjøling før har jeg lyst på et som ikke er altfor krevende å skru sammen.

 

Har sett på EK-KIT X360, er det å anbefale? Hvordan er dette i forhold til de andre vannkjølingssettene til f.eks. techbay?

 

Noe annet jeg trenger å huske på å kjøpe bortsett fra kjølepasta?

 

Kjølepasta følger med på vannblokker og cpublokker fra EK :wee:

 

Det er evig lett å sette på vannblokker på skjermkort. Kan man lese, og holde et skrujern, så klarer man dette.

 

Min anbefaling er å ringe techbay.no eller digitalimpuls.no og si hva du skal kjøle, så hjelper de deg med resten. Dermed får du nok nipler, nok slange, pumpe, vifter og radiatorer som passer ditt kabinett og holder til det du skal kjøle.

 

Det enkle er ofte det beste; ring!

 

Jeg har holdt på med vannkjøling noen år, og har bygd ganske mye. Enda så ringer jeg DI eller techbay for råd. Da vet jeg at det blir konge, og det har det blitt til nå :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...