Gå til innhold

Test av Fujitsu Siemens Amilo D8830


Anbefalte innlegg

DU STORE MOHAMMED!!!!

 

Jeg har hatt denne maskinen siden juni, og den fungerer perfekt! Du snakker om at den "støyer" mer enn forgjengeren, og det er helt feil... 8820 var en maskin med en vifte som gikk konstant hele tiden, det gjør ikke denne. Vifta i 8830 er myk og rolig.

 

Du skriver også om at du får tastemerker i skjermen?? Det har aldri skjedd meg, tross alt for at jeg bruker maskinen daglig i jobbsammenheng. Jeg tror nok at du må ha sittet oppå maskinen Mohammed for å lage tastemerker!

 

Skjermkortet på 64MB funker på alle nye spill, men kunne seff vært større. Noen skriver her at de mener at det er lurt å vente på D 1840 modellene, noe som er helt bak mål. Skal man kjøpe en ****** widescreen PC bare for å få 128 brikka, når resten er som en HP på Elkjøp til 7995!? NEI.

 

Jeg vil anbefale alle som er interessert i det råeste fra FS å lese artikkelen på "DINSIDE.NO", og så se om det lokker bedre. Mohammed har tydeligvis ikke gjort jobben sin i denne artikkelen, og dessuten er bildene presentert i testen feil!

Det med stöyen synes jeg også var litt rart ettersom Dinside skrev det stikk motsatte av hva barbara skrev.

 

Tastemerker på skjermen er det også andre på forumet her som har klaget på så det tror jeg nok kan stemme.

 

Skjermkortet funker sikkert til mye fint, men det begynner å bli ganske gammelt for en desktoperstatter. Denne maskinen burde vel egentlig värt testet for en god stundt siden da den var ny.

 

1840 modellen slår jo 8830 modellen på det meste! Eneste er at den vel har 3 usb, 256 RAM som standar og dårligere opplösning. Men ellers så har den mye mere av det meste.

 

Jeg ville satsa på 1840 modellen tror jeg. Undrer om strömadapteren er like tragisk på 1840 som på 8830 . .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg aner heller ikke hva han snakker om når det gjelder viftestøyen. Jeg hører den såvidt med vifta på jeg :lol:

 

1840 har modell med bedre skjermkort og that is it. Hvis du tester den opp mot denne maskinen så yter de ganske likt, vil si denne her er noe kjappere i applikasjoner, ihvertfall 3d studio max6 og Maya (ikke det at alle vet hva det er).

 

Du som sier ikke støtter WinXP Pro, aner ikke hva du babler om, har kjørt XP Pro fra dagen jeg fikk den, suser jo som en drømm. Nei jeg synes dette var noe dårlig testing og de syntetiske benchmarkene er OK, men de har ikke sammenheng med realtime programmer. Om jeg får nesten 9000 i 3D Mark sier litt om hvordan spill kommer til å kjøre, men Mobile Mark sier ikke driten på for eksempel rendre-tiden i 3Dstudiomax6 eller Maya5+++

 

Lykke til med neste test ihvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg aner heller ikke hva han snakker om når det gjelder viftestøyen. Jeg hører den såvidt med vifta på jeg :lol:

 

1840 har modell med bedre skjermkort og that is it. Hvis du tester den opp mot denne maskinen så yter de ganske likt, vil si denne her er noe kjappere i applikasjoner, ihvertfall 3d studio max6 og Maya (ikke det at alle vet hva det er).

 

Du som sier ikke støtter WinXP Pro, aner ikke hva du babler om, har kjørt XP Pro fra dagen jeg fikk den, suser jo som en drømm. Nei jeg synes dette var noe dårlig testing og de syntetiske benchmarkene er OK, men de har ikke sammenheng med realtime programmer. Om jeg får nesten 9000 i 3D Mark sier litt om hvordan spill kommer til å kjøre, men Mobile Mark sier ikke driten på for eksempel rendre-tiden i 3Dstudiomax6 eller Maya5+++

 

Lykke til med neste test ihvertfall.

Hvis du ser litt på den linken her så ser du at det er mere som er forskjellig. Den nye 1840 er nok en del bedre! Trådlöst netverk er jo ganske digg ;)

http://212.52.234.17/dsp_pl.cfm?lid=2

 

Komplett sier at 1840 har 533 FBS, mens FS sier 800 . .

Lenke til kommentar
Jeg vil bare advare mot og kjøpe Fujitsu-Siemens laptopper.. de gidder alldrig og oppdatere drivere.. jeg har en Amilo som jeg kjøpte i Mai og driverne til skjermkortet (ett ATI RADEON) er nesten 1.5 år gamle.. av en eller annen KØDDETE årsak så kan jeg ikke bruke ATI's egne Catalyst drivere.. de bare sier att siden jeg har IGP så må jeg ha "egne" drivere fra produsenten av laptoppen.. Jeg prøvde med Omega driverne og en annen ATI Modifier men begge to gjør att allt som har med DirectX (som 3d..video.etc) henger maskina og ytelsen er som og vasse i lim. Jeg har masse problemer med att de nåværende driverne ikke fungerer spesiellt bra.. for eksempel med min Hauppauge WinTV PVR USB2 og masse spill som hardwaremessig sett overhodet ikke har noen problemer med og fungere på den maskina men "telefon" supporten sier bare att de kan ikke de gjøre noe med og att de sikkert fungerer tilfredstillende og anna drit og etter masse masing fikk jeg en mail jeg kunne kontakte og da fikk jeg bare "We belive that the current driver is satisfactory and have no plans to update".. og når maskina er en "ny" modell fra tidligere i år så er dette rett og slett IKKE holdbart..

 

konklusjon: vil du ha en Laptop som IKKE kan brukes til noe så kjøp Fujitsu-Siemens.

 

ixxo

At Fujitsu Siemens er håpløs på driveroppdatering har jeg også fått erfare (har 8820). Fant heldigvis denne siden. Kanskje du finner det du leter etter her?

Lenke til kommentar
Gled dere til i morgen eller fredag, da kommer det en meget, meget spennende test :-)

 

Spennende! :woot:

Hmm, nå er det søndag og jeg ser ingen test...? :shrug:

"Søk på barbara.no fungerer ikke for øyeblikket. Søket har blitt tatt ned for oppgradering. Vi håper at søket er operativt i løpet av noen få timer. Vi beklager nedetiden."

 

Søk på barbara.no virker jo fint det nå....?

 

Og hvor blir det av den "spennende, spennende" testen, vi har snart ventet i 1 uke nå.... :gretten:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Kjøpte for ca en månede siden min Amilo D8830.

Dette var etter nøye vurdering av hva jeg ville ha av "krefter" i min bærbare maskin.

 

Mine erfaringer:

Må vel si meg meget fornøyd med maskinen, men er forundret over hvor sent denne maskinen ble testet hos Barbara.no, men testen på Dinside.no, var til stor hjelp!

Har merket meg kun to minus ved maskinen.

1, Strømforsyningen er STOR, klumpete og tung. Er vant med funksjonable løsninger og design fra Dell, så dette ble en nedtur. Har til tider hatt problemer med at pluggen som skal inn bak på maskinen sitter litt løst, noe som aldri var problemer med hos Dell.

2, Har maskinen med meg på jobb og reise hver dag, og har sett antydning til tastaturmerker på skjermen. Vil snarest gå til anskaffelse av en slik mikrofiberklut for å legge mellom når jeg transporterer maskinen. Kanskje noen som har tips om hvor jeg får dette??

 

Ellers kan jeg heller ikke forstå at viftestøyen på denne maskinen skulle være høy eller plagsom. Viften starter mykt og går stille, akkurat som beskrevet i testen hos dinside.no

Til spill og andre prosessorkrevende applikasjoner fungerer den utmerket, selv om et nyere og mer "tidsriktig" kort hadde gjort seg... Men det kan selvfølgelig byttes om og når behovet melder seg!!!

 

Grelzak

Lenke til kommentar
savuud: hva mener du med at win xp pro ikke støttes offisiellt? Fungerer det ikke skikkelig eller hva?

Joda, det fungerer. Men siden du ikke finner driverne for XP Pro på fujitsu-siemens.com så må du bruke litt mer tid på å finne driverne for skjermkortet/USB osv..

 

- Savuud

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...