Gå til innhold

SAfeModeWinXp-> Ingen Lyd!


Anbefalte innlegg

Jeg satt på et lan ikke så alt for lenge siden og hadde et skjemkort som jeg plagdes med.

Det funket i Safe-Mode, men ikke i vanlig WinXp.

Men i Safe-mode var det ikke noe lyd, så jeg ble sittende å spille Cs uten lyd...(anbefales ikke!!)

Men det jeg luret på, hvorfor er det ikke lyd i Safe-Mode. Trodde Safe-Mode skulle inneholde alle de viktigste tingene, men neida.

Går dette an å fixe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-22 08:39, B|Real skrev:

Jeg satt på et lan ikke så alt for lenge siden og hadde et skjemkort som jeg plagdes med.

Det funket i Safe-Mode, men ikke i vanlig WinXp.

Men i Safe-mode var det ikke noe lyd, så jeg ble sittende å spille Cs uten lyd...(anbefales ikke!!)

Men det jeg luret på, hvorfor er det ikke lyd i Safe-Mode. Trodde Safe-Mode skulle inneholde alle de viktigste tingene, men neida.

Går dette an å fixe?


 

Synes du lyden går under viktige ting?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-22 13:39, Buzz76 skrev:

OS i safe mode = 0 drivere lastet... go figure :wink:


 

0 er det vel ikke... Eksakt hvor mange det er, vet jeg ikke, men det er et minimum som lastes ja. Drivere for skjerm, harddisker, cd-rom, hovedkort osv. må selvfølgelig lastes for at OS'et skal fungere i sikkerhetsmodus også.

Lenke til kommentar

Det er vel her de lærde muligens strides. Om hva som igrunnen er bruksområdet for safemodus. Er det for og spille cs i når du ikke får til skjermkortet. Eller er det rett og slett en måte for å få maskina til og svive nok til at en kan finne ut hva som gjør at skjermkortet ikke funker i normal modus?

 

I Wonder

Lenke til kommentar

Først og ffremst, så er det ikke meningen at du skal bruke safe mode.

Safe mode er til å fikse ting.

 

Det er mulig at skjermkortet har konflikt med andre "enheter" i maskinen din. start XP vanlig og gå i device masnager og se, og eventuellt prøv å skift "ressursene" manuelt.

 

hva mener du egentlig? finner ikke XP skjermkortet ditt når du starter vanlig, og bruker Standard skjermkort? eller kommer det feilmelding når den installerer det?

Lenke til kommentar

Quote:


GeeZuZz skrev (2002-02-22 16:35):

Først og ffremst, så er det ikke meningen at du skal bruke safe mode.

Safe mode er til å fikse ting.


Det er mulig at skjermkortet har konflikt med andre "enheter" i maskinen din. start XP vanlig og gå i device masnager og se, og eventuellt prøv å skift "ressursene" manuelt.


hva mener du egentlig? finner ikke XP skjermkortet ditt når du starter vanlig, og bruker Standard skjermkort? eller kommer det feilmelding når den installerer det?


 

Er seff klar over at man ikke skal bruke Safemode til spilling og slike ting, men det som var problemet var at skjemkortet nektet å bytte oppløsning, og hvis man prøvde på bytte oppløsning så fikk jeg en slags rosa/grå skjembilde på absolutt alt.

Men hvis du kjørte dette sjemkortet i safe.mode så fungerte det som et normalt skjemkort skulle gjøre.

 

Dette skjemkortet var ikke mitt, det ble lånt på et LAN p.g.a. at mitt var kaputt.

Lenke til kommentar

Ok, høres ut som om nye drivere hadde gjort seg...

 

I safe mode bruker XP ikke skjermkort driverene (den bruker standard drivere). så egentlig så har ikke det så mye med saken å gjøre at du kan skifte oppløsning og greier der.

 

Last ned nye drivere gutt... Hvis du har de nyeste, kan du jo prøve å laste ned noen litt eldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...