Gå til innhold

Trenger råd. PC fryser når jeg spiller


Anbefalte innlegg

Hei kjære dere. Jeg har et problem. Når jeg spiller så fryser det seg opp.. jeg spiller for det meste wow og diablo3. men er omtrent håpløs når det gjentatte ganger fryser seg. Er på en måte lag spike om jeg kan si det sånn..

 

Det jeg har i pcen er

 

Hovedkort = ASrock z77 extreme 11 1155 Socket

 

Strøm = Corsair 750W psu

 

Skjermkort = Nvidia Geforce Gtx 770

 

Minnekort = Kingston DDR3 Hyperx 1600 Mhz 8gb. ( Har 4 av dem )

 

Prossesor = I7-3770 3.40GhZ.1155 Socket

 

Jeg har Avinstalert driver til Skjerm korte og instalert det på nytt men har samme problemme. Har kontaktet Nvidia support men var ikke så mye til hjelp der heller. Så det jeg lurer på, er at er det noe jeg har oversett? angående delene mine. er det noe jeg må bytte ut? eller oppgradere? åpen for å oppgradere men da må jeg nok vite hva jeg skal oppgradere.. å jeg er heller ikke så flink med maskinvarer. For meg så virker det som om at det er korte som er problemme. jeg hadde et eldre kort fra før av men da hadde jeg helt annet oppset også.. Jeg har desverre ingen kort her i huset og jeg skjenner ingen som har et.. di som skjenner som driver med data er Kjøp og salg folk så di sparer ike på noe. hehe., Er det noe mer dere vil ha mer info om så bare spør. så skal jeg svare på det så godt jeg kan. Som sagt så har jeg ikke så mye peil. På forhånd takk. Mvh meg =)

Endret av NullpeilAnders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg glemte også å fortelle at Gradene på Skjermkorte ligger på 68 Grader på Max på instilinger til Diablo3. Diablo 3 har bedre grafikk en wow så korte holder seg greit på varme. Inni pcen så er det mellom 30 til 40 grader.

 

Jeg har også kjørt Bench å det fungerte bra på max oppløsning. CPU ligger ogå på 30++ grader.

Endret av NullpeilAnders
Lenke til kommentar

Kan ihvertfall si at 68 grader på gpu og 30 på cpu under load ikke er et problem, er heller imponert over en så lav cpu temp under load. For du har sjekket tempen mens du spiller eller? Hva mener du egentlig med fryser seg opp? fryser spillet i noen sekunder fra tid til annen?

Endret av sindredl
Lenke til kommentar

Ja. Jeg har sjekket CPuen når jeg er under load å den er mellom 30-40 grader. jeg har også vann avkjøler på CPuen.

 

Den fryser sånn tid til annen. det bare stopper opp og så kommer den seg igjen.. er ikke mer en 0.5sek liksom. men er veldig plagsomt når det har pågått sånn helt siden jeg har satt sammen pcen. jeg har fått hjelp med og sette pcen sammen og han som hjalp meg driver med sånt som hobby.

Lenke til kommentar

Forsøk å finne alle automatiske skanninger i maskinen, feks: antivirus som skanner under tiden du spiller(slå av automatisk oppdatering) slå av automatisk viftejustering. Sjekk bios om maskinen går på så kalte strømsparingsinstillinger. Sjekk at alle dine prosessorer er aktivert i spillene, eller sjekk om det er bedre om de benytter seg av en eller to.

Lenke til kommentar

Som sagt så har jeg ikke så my peil. ihvertfall nåt det gjelder prossesorer og hvor jeg finner ut hvor mye som blir brukt osv. da må jeg nesten gjøre det Step by step. Så ikke jeg klusser det mer til evt hehe. men jeg skal se om jeg har antivirus på under spillinga og automatiske oppdateringer. men frysninga er jo der hverdag. så trur ikke at pcen min blir oppdatert hverdag men skal se om det er noe programmer som kanskje har noe forstyrelser.

Lenke til kommentar

Det kan være konflikt mellom flere antivirus, flere programmer som skal styre kjøling, f.eks har du asus så starter oftest et asusprogram opp som vil styre vifter o.l. samtidig som nvidia eller ati vil det. Sjekk så du ikke har noen programmer som skal styre samme sak.

Lenke til kommentar

nå har jeg ikke noe virus programm instalert.. jeg hadde gratis Version av avg. men jeg avinstalerte det og kjørte diablo3 nå men problemme var der.. jeg har MSi Afterburn programme kan det være noe? å så har jeg speedfan programme.

 

kan detta ha noe påvirking?

Endret av NullpeilAnders
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...