Gå til innhold

Tape På G551


brabra

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en G551, og den suser og går som nevnt før. Det jeg nå har gjort er å feste en tapebit over luftinntaket til cpu vifta. Er dette skadelig? Har forstått det sånn at andre "cetrino" prosessorer går uten vifte ved "lett" bruk, så da kan vel ikke dette skade?

 

Håper på svar, og en bios oppdatering som slår av vifta når den ikke behøves. *grin*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har en G551, og den suser og går som nevnt før. Det jeg nå har gjort er å feste en tapebit over luftinntaket til cpu vifta. Er dette skadelig? Har forstått det sånn at andre "cetrino" prosessorer går uten vifte ved "lett" bruk, så da kan vel ikke dette skade?

 

Håper på svar, og en bios oppdatering som slår av vifta når den ikke behøves. *grin*

Ja, dette er ikke noe farlig, dette er noe du kan gjøre med mange andre ting:

 

-Putt gulrøtter inn i eksospotta på bilen, så slipper du bråk derifra

-Snorker samboern? Ikke noe problem, teip igjen nese og munn, tett som fy

 

Alle deler er sånn cirka like smart.

Lenke til kommentar
Hei!

Har en G551, og den suser og går som nevnt før. Det jeg nå har gjort er å feste en tapebit over luftinntaket til cpu vifta. Er dette skadelig? Har forstått det sånn at andre "cetrino" prosessorer går uten vifte ved "lett" bruk, så da kan vel ikke dette skade?

 

Håper på svar, og en bios oppdatering som slår av vifta når den ikke behøves. *grin*

Teipen vil uansett ikke holde lenge, siden (nesten) all teip er brennbar...

Lenke til kommentar
Hei!

Har en G551, og den suser og går som nevnt før. Det jeg nå har gjort er å feste en tapebit over luftinntaket til cpu vifta. Er dette skadelig? Har forstått det sånn at andre "cetrino" prosessorer går uten vifte ved "lett" bruk, så da kan vel ikke dette skade?

 

Håper på svar, og en bios oppdatering som slår av vifta når den ikke behøves. *grin*

Ja, dette er ikke noe farlig, dette er noe du kan gjøre med mange andre ting:

 

-Putt gulrøtter inn i eksospotta på bilen, så slipper du bråk derifra

-Snorker samboern? Ikke noe problem, teip igjen nese og munn, tett som fy

 

Alle deler er sånn cirka like smart.

:lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det ikke er så gunstig at luftinntaket er tettet igjen hvis prosessoren går med full belastning, men når tilsvarende bærbare pcèr med samme prosessor går uten vifte, er vel vifta på g551 uten nytte, og da vil vel ikke den ta skade? Den trenger jo da ikke kjøling.

 

Håper det er noen som kan gi meg et svar, og da ikke fra en gjeng med kverrulanter som liker å slenge med leppa.

Lenke til kommentar

jeg har en dell med celeron 2,2. jeg brukte ett program som jeg kunne stille vifta etter hvilken temp cpuen er. Når jeg har av vifta stiger den uten load fra 37 til 70 grader. det tar sin tid, men til slutt er den der Jeg vet ikke hvor mye den tåler så jeg tilbakestiller vifta på den tempen, men da går iallefall vifta så fort at pcen nesten beveger seg bortover bordet p.g.a vibrasjonenen. Med load så raser tempen opp uten vifte på.

 

 

 

Egil¨

 

så nå at det var en centrino maskin. det er midt på natta. min centrino lager ikke lyd før jeg spiller. så her har jeg ingenting å hjelpe deg med.

Lenke til kommentar
Min C1500 "bråker" like mye hele tiden...  Med Radeon 9000-kort. Kan gjerne holde hånda framfor vifta KJEMPE-STILLE!!! :) Synest ellers at det er latterlig at vifta ikke er variabel. Like mye lyd uansett om pc-en står ubrukt, eller om jeg kjører tunge 3D-programmer...

Nei. Kjører du tunge 3d applikasjoner (spill) blåser den mer, og en vifte til grafikkortet slår inn. Det er hørbart, i tillegg fikk jeg opplyst det fordi min vifte nr 2 var defekt, slik at jeg fikk forstyrrelser på skjermen når jeg kjørte 3d-applikasjoner pga. overoppheting.

 

Vil også legge til at støyen egentlig ikke er så ille, det er bare det at den er der. I motsetning til mange andre maskiner tar den ikke krafttak en gang i blant, men den blåser konstant.

Endret av fjotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...