Gå til innhold

Lei av litt boring kasse på tide med "litt" opplysing :)


Anbefalte innlegg

Ja som sagt ble maskinen min oversygget på sist lan

:sad:

 

Jeg hadde jo ganske fet kasse Chieftec DX01BLD med vifte i siden.

 

Så til poenget !

 

Jeg har ikke tenkt å lage hull i kassa med vindu ennå ! Så jeg lurte på om å legge en Kald Katode i kassa ville vise bra ? Det ville da eventuelt vist ut vifteheullene bak og på siden.

 

Pluss neonwire framme i rillene eller er det plass til Kald Katode det og?

 

GÅr det foresten an å bøye Kald Katode.

 

Og til slutt (ble mye dette) vilken farge bør jeg ha? Kassa er metalic blå :grin:

 

Takk for alle fornuftige svar fra andre proffe casemoddere !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyset vil kún vises i viftehullene + litt ut gjennom viftehullene i fronten.

Jeg hadde faktisk tenkt å lure en kald-katode bak frontdekslet på Chieftec kabinettet mitt. Det er nemlig plass til det, men om det vil vises godt er en annen sak...

 

Når det gjelder neonwire så blir det for kort med bare én wire hvis du skal ha det i alle rillene. Nå har til og med Microplex fått enda kortere wire :sad:

 

Kald katoder kan ikke bøyes!

 

Fargen velges etter smak og etter hva som passser med blå metallic lakken på kab. Kanskje blacklight?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-22 01:12, Corleone skrev:

Lyset vil kún vises i viftehullene + litt ut gjennom viftehullene i fronten.

Jeg hadde faktisk tenkt å lure en kald-katode bak frontdekslet på Chieftec kabinettet mitt. Det er nemlig plass til det, men om det vil vises godt er en annen sak...


Når det gjelder neonwire så blir det for kort med bare én wire hvis du skal ha det i alle rillene. Nå har til og med Microplex fått enda kortere wire :sad:


Kald katoder kan ikke bøyes!


Fargen velges etter smak og etter hva som passser med blå metallic lakken på kab. Kanskje blacklight?


 

En neonwire holder til front. Kameraten min har det i front og det gikk akkuratt, bare ta anna ver på rilllene, det lyser bra (lyser ikke akkuratt opp men det blir lys)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-22 09:08, Bøgge Bakken skrev:

En neonwire holder til front. Kameraten min har det i front og det gikk akkuratt, bare ta anna ver på rilllene, det lyser bra (lyser ikke akkuratt opp men det blir lys)



 

Men jeg vil ha i alle rillene!

Jeg fikk faktisk limt det perfekt fast i alle rillene bortsett fra de fire øverste. Jeg hadde den wiren fra Microplex på 1,8m. Nå har de en kortere versjon til samme pris (kjipinger!). Kabinettet er forresten et Chieftec miditower med dør. Uansett så slukka wiren etter 1 minutt. så jeg måtte sende den tilbake for andre gang *gråte*

 

PS. Om en skriver litt feil så gjør det ingenting. Det er visstnok mange skeiv*onka flisespikkere her på forumet som lager masse oppstyr for noen småfeil, men dem er det bare å overse!

Lenke til kommentar

vil du ha lys alle steds i en kasse er kanskje å montere speil litt rundt om kring en god i de. Feks. legge speil nederst i kassen under lysrøret. Eller hva med en liten diskokule som snurrer rundt. Masse slik stæsj til trailere så det går sikkert ann å få de inn i en pc også.

Tenker på noe lignende selv. Blå kasse med rødt inni. får snart rødt hovedkort så det vil passe fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...