Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha TZR - turtallsperre og plombering


Zaen

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre det dyrt og bra eller billig / gratis og litt dårligere:

Dyrt og bra: Turtallsperren ligger i cdi boksen, plomberingen ligger i potta, det jeg ville gjort, kjøp ny potte fra speedoptions.no sammen med ny cdi boks, skru mopeden fra hverandre, skift cdi boks med ny (du ser den med en gang, ligger rett under bensintank) å skift eksosanlegget med det nye, deretter skifter du dyse (den mitterste skrua i forgasseren) til 115 6mm (dette må du kjøbe , finnes på speedoptions)

 

Billig: istedenfor å skifte cdi, borrer du hull i "o" i moric , rett innenfor bokstaven, må treffe perfekt gjennom oen i midten, istedefor å skifte eksosanlegg, kan du fjerne plomberingen i det gamle, husker ikke hvor denne ligger i originalanlegget, men ligger den uti tuppen av svanehalsen inne med motoren er det bare å slå den ut med hammer og skrujern, ligger den midt inni potta må du skjære potta i 2, så slå den ut eller skjære/borre, så må du sveise potta sammen igjen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Pass på hvor langt du drar den uteb turtallssperre. Veiva på AM6 er ikke den stødigste, så er anbefalt å holde seg undet 11 eller 12 tusen rpm. Litt usikker på turtallet, men det finner du fort ut av ved et googlesøk. Når jeg tenker meg om, er vel et uplombert anlegg såpass restriktivt at man ikke når 11 000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...