Gå til innhold

Samsung UE65HU8505


Anbefalte innlegg

TV: Samsung UE65HU8505

 

Jeg har hatt denne tv'n en stund og da jeg først fikk den var jeg måpene av beundring. Etterhvert har jeg begynt å henge meg opp i irriterende "feil". Jeg lurer på om dette er noe flere opplever eller om det bare er jeg som ser syner.

 

(1) subtitles lyser opp hele svartskjermen; rulletekst på en svartgrå bakgrunn.

(2) lyser opp veldig som for en PC-monitor ville bli kaldt bleeding

(3) trolig pga dårlig source kan deler av et bilde bli lavres, typisk mørke partier. Det minner om et kamralinse hvor man nesten kan se pixels; andre ganger kan området rundt personer bli kornete.

(4) Ser jeg på Viasat History HD hender det at enkelte scener lagger når kamra panerer (vet ikke helt om det heter det). En sene som skal gå glatt og fint over et landskap kan da ende opp i rykk og napp. Jeg kjøpte en bedre HDMI-kabel for å forsøke å rette dette da jeg tenkte det kunne være årsaken.

(5) I en periode kunne bakgrunnsbelysningen dempe seg

(6) Spille på x-boxen og så kommer skjermsparer på midt i spillingen (en skjermsparer skal beskytte mot bilder som ikke er i bevegelse; har ikke skjermen kontroll på om det er bevegelse eller ikke?)

(7) Pekeren på fjernkontrollen overstyrer manuell styring slik at man havner helt galt.

 

Jeg har litt følelse av at det ble litt dårligere etter programvareoppdatering.

 

Når det kommer slike "forstyrrelser" i seeropplevelsen der man skal ha vakre bilder blir det isteden subtitltes om lyser opp mørke scener eller det blir litt ukornete når det skal være så god på å oppskalere, så blir man litt skuffet og lurer på om det er noe galt med akkurat min TV. Kanskje er det panelet som ikke er 100 %.

 

Så dette kan være en tråd med hva som ikke helt funkere som det skal. Gi tilbakemelding om noe over lyder kjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...