Gå til innhold

Hva er mest nyttig å studere?


Q.Q

Anbefalte innlegg

Hei.

Går på påbygg nå å begynner å lure på hva jeg skal studere videre. IT er selvfølgelig noe jeg alltid har drømt om så det blir noe innen det. Har lyst til å ta nettstudie på Noroff og der er det to linjer som jeg har sett mest på. Den ene er 2 årig fagskole i Nettverk og IT-sikkerhet og den andre er Nettverks- og systemadministrasjon 1 årig fagskole. Kan legge ved link nederst i innlegget. Så det jeg lurer på er hva som er mest nyttig å studere av disse linjene? Hva kan man eventuelt bli på de forskjellige linjene? Kan jeg studere begge deler etter hverandre? Ville det vært en bra plan? Er egentlig veldig mye jeg lurer på angående dette, men dette er vertfall noen av spørsmålene.

Nettverk og IT-sikkerhet - http://www.noroff.no/studier/fagskole/nettverk-it-sikkerhet

Nettverks- og systemadministrasjon - http://www.noroff.no/studier/fagskole/nettverks-systemadministrasjon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av dem. Ta minst en 3-årig utdannelse (bachelorgrad). F.eks. Informasjonssikkerhet ved HiG.

 

Du stiller mye sterkere med en grad fra høyere utdanning.

 

Stiller meg enig til dette.

Har selv gått 2-årig utdannelse hos Noroff, og kan ikke si at jeg vil anbefale de videre.

Kunne jeg ha valgt igjen, så hadde nok valget falt på HiG, evt. andre fagskoler :)

Lenke til kommentar

Ok. Da får jeg tenke litt mer på det. Er det noen spennende 3 årig utdannelse innen IT tilgjengelig som nettstudie noen steder?

HIST gjør vel det (men det koster vel en del?), og HIN gjør også det, men da må man på samlinger der innimellom, men til gjengjeld gratis (utenom semesteravgift).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...