hlund Skrevet 20. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2001 Jeg har et utrolig merkelig problem med nettverket på en Windows ME-maskin. Problemet er at nettverket bare virker første gang jeg starter maskinen hver dag! Hvis jeg restarter maskinen virker det ikke lenger. Da må jeg skru av maskinen, og skru den på igjen dagen etter for at det skal fungere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 20. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2001 hmm...sikker på du må skru den på dagen etter? virker ikke hvis du skrur den på en time før neste dag liksom? Lenke til kommentar
hlund Skrevet 28. oktober 2001 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2001 Det som var problemet var visst at nettverkskortet ikke "tåler" restart, altså at det ikke virker etter restart. Noen som vet hvorfor det ikke gjør det? Lenke til kommentar
magfa Skrevet 28. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2001 _________________ [ Denne Melding var redigert av: magfa på 2001-10-28 20:24 ] Lenke til kommentar
magfa Skrevet 28. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2001 Quote: On 2001-10-28 20:02, hlund skrev:Det som var problemet var visst at nettverkskortet ikke "tåler" restart, altså at det ikke virker etter restart. Noen som vet hvorfor det ikke gjør det? hva brukes nettverkskortet til/mot? er det en annen maskin eller mot ADSL ? er det mot en annen maskin, ligger problemet antagligvis på den andre maskinen. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 28. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2001 hmm [ Denne Melding var redigert av: magfa på 2001-10-28 20:24 ] Lenke til kommentar
hlund Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2001 Maskinen brukes bare i et vanlig hub-basert nettverk. Ikke noe fiks-faks eller ADSL. Poenget er sannsynligvis at det er noe galt med hardware, enten hovedkort eller nettverkskort (?). Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 29. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2001 Innstaler begge nettverkskortene på nytt med de nyeste driverene!!!!!!!! har du hatt nettverke lenge eller var det noe som bare kom? litt mer detaljer kanskje! Lenke til kommentar
Noname Skrevet 29. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2001 det har skjedd med meg også... jeg måtte høyre klikke på min nettverk også klikke på winlogon også bytte tilbake så makinen skulle restarte på en andreledes måtte som dere vet... etter det så virkert det... vet ikke hvorfor... kan prøves ..... eller kan du bare kjøpe et nytt nettverks kort.. Cnet10100 Mbs kort koster 200 kr på komplett.. [ Denne Melding var redigert av: Noname på 2001-10-29 22:04 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå