Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke tak i ekstra DSL-splittere


Anbefalte innlegg

Som jeg har skrevet i en tidligere post, ønsker jeg å sette på en splitter per telefonkontakt i huset, i stedet for å koble om telefonledningene.

 

Nå viser det seg at det er bortimot umulig å få tak i ekstra splittere. Jeg har søkt på nettet, besøkt de aller fleste nettbutikkene, sjekket på elkjøp o.s.v.

 

Omsider fikk jeg, via et selskap som formidler ADSL, vite hvorfor det er så vanskelig:

 

Telenor har bestemt at det skal være kun en splitter per ADSL-modem.

Personen jeg snakket med, sa at de hadde 100-vis av splittere på lager, men at de ikke får lov til å selge dem enkeltvis til privatkunder. Jeg kunne knapt tro mine egne ører...... :roll:

 

I andre siviliserte land, som f.eks. England og Canada, selges splittere omtrent i dagligvarebutikkene - så enkelt er det der (til sammenligning).

Hvorfor i granskauen skal det meste være så vanskelig her i Norge ?? :grin:

 

 

PS! Jeg har (omsider) fått tak i splittere via diverse omveier, men kan desverre ikke gå ut med hvordan jeg ordnet det. :nice:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tull og tøys :) , jeg kan sikkert selge deg en palle med splittere om du vill ha.

Det høres MEGET rart ut, ja. Men det var i alle fall det jeg fikk opplyst - og jeg fikk heller ikke kjøpe splitter av vedkommende.... :shrug:

 

Ellers vil jeg takke for tilbudet ditt, men nå er det splittere på vei til meg i posten ;) (og en palle er litt mer enn jeg trenger)

Lenke til kommentar

hmm... tviler på at telenor begrenser noe på dette området.. de har jo fristilt salget av modemer.. Inntil i vår så gikk det ikke an å kjøpe adsl modemer i norge i det hele tatt.. men nå skal det vere fritt fram.. Kjøper du adsl hos telenor nå så trenger du ikke en gang å kjøpe modem av de..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...