Gå til innhold

Panasonic NV-GS50 - erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et Mini-DV kamera - og kikker på Panasonic NV-GS50, Sony DCR-TRV33 og Cannon MV600i.

Har noen av dere erfaringer med disse kameraene ? Har hørt mye om at det er mye kamerastøy fra Sony sitt TRV33 - men vet ikke hvordan dette er på de to andre modellene....

Glad for alle som kan komme med anbefalinger ! :)

 

Lurer på å kjøpe via nettet pga billigere pris - er det noen med dårlige erfaringer på dette ? Tenker på garanti ect.

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte et Sony TRV33E i sommer, men desverre var det veldig usikkert med levering, så jeg valgte et Canon MV 650i istedet. Dette har litt flere finesser, men er ellers likt MV600. Merker ingen støy på opptakene og er fornøyd bortsett fra at det er litt kornete ved dårlig lys (mer enn jeg tror det bør være).

Ellers har jeg hørt at Canon og ikke Sony er plaget med motorstøy, men som sagt merker jeg ikke noe til det på mitt.

Jeg kjøpte kameraet hos Telebutikken fikk med vidvinkel, betalte 45 kr. i frakt og fikk det levert på døra neste dag.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte Cannon MV600i og ikke MV 650i - vet ikke om det er så stor forskjell på disse kameraene ?

 

Ang. MV 650i som du har:

Hvordan er det med hensyn til batterikapasiteten ?

Er det dv inn og ut på dette kameraet ?

 

Du nevner kornete ved lite lys - vil det si at filming inne ikke funker særlig bra ?

 

Håper du har tid til å svare !

Lenke til kommentar

Canon 650 i:

Kontakttype

1 x mikrofon

1 x hodetelefoner

1 x IEEE 1394 (FireWire/i.LINK)

1 x USB

1 x kompositt video/-lyd (inngang/utgang)

1 x S-Video-inngang/utgang

1 x DC-strøminngang

 

Vanlig filming inne går greit, vanskelig å beskrive graden av dårlig lys med ord.

Som sagt var Sonyen førstevalget mitt bla. p.g.a bedre optikk og flere pixler. Batterilevetiden husker jeg ikke, avhenger jo av så mye.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vurderte Cannon MV600i og ikke MV 650i - vet ikke om det er så stor forskjell på disse kameraene ?

 

Ang. MV 650i som du har:

Hvordan er det med hensyn til batterikapasiteten ?

Er det dv inn og ut på dette kameraet ?

 

Du nevner kornete ved lite lys - vil det si at filming inne ikke funker særlig bra ?

 

Håper du har tid til å svare !

MV650i har vidvinkeladapter, intelligent tilbehørssko, 22x zoom og mulighet for å ta stillbilder på minnekort. Det har ikke MV600i (bare 18x zoom eller noe).

 

MV600i og alle modeller (altså også MV650i) har dv ut OG inn. Batterikapasiteten er omtrent som alle andre kamera. Og ja, det får veldig kornete, grøtete bilder inne/ i dårlig lys. Her er Panasonic GS50 MYE bedre.

Lenke til kommentar

Auto-innstillingane til MV650i gir kornete og dårlege inneopptak.

MEN, som eg har skreve her http://forum.akam.no/index.php?showtopic=122831 så har dette kameraet gode manuelle innstillingar som gir mykje betre inneopptak:

 

AE Shift: -1,0 til -1,5

Shutter speed: 1/50

White Balance: Indoor

 

Anbefaler å bruke manuell zoom innandørs.

 

Mitt kamera har ein del motorstøy. Er på veg til å kjøpe ein ekstern mikrofon for å bøte på dette.

Lenke til kommentar

Panasonic GS50 er heilt sikkert bra.

 

Eit spørsmål til BetaCam: Ser at GS50 har 1/6" CCD-brikke. Dette er det same som i Canon 650i, og som er hovudårsaka til mykje bildestøy på inneopptak (om eg har forstått det rett). Meiner du at GS50 gir betre inneopptak med same storleik på CCD-brikken? Dersom ikkje, så er det vel i hovudsak motorstøyen som gir fordel GS50? GS50 manglar elles analog inngang (i følgje produktguiden til akamera), ein kjekk funksjon for digitalisering av gamle video 8-opptak.

Lenke til kommentar

Er vel forskjell på hva slags type bildebrikker det brukes i henhold til kvalitet og sånne ting- at gs50 gir bedre bilder i daglys er jeg overhodet ikke i tvil om.

 

Motorstøy har aldri vært et problem på Panasonic sine kameraer så det er jo ganske sikkert valg sett i det perspektivet. GS50 er jo ganske snertent og lite kamera som er heltstøpt i alu. syntes det er pent rett og slett:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...