Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kraftig FPS reduksjon over natta


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For ca 1 måned tilbake oppgraderte jeg min PC ganske kraftig, kjøpte alt nytt utenom harddisk. (Den er ca 3 år gammel) Maskinen har fungert over all forventning, på alle spill jeg har kjørt. Ikke et eneste problem før nå.

 

Specs:
GeForce GTX 960
Intel® Core i5-4690k CPU @ 3.50GHz
ASUS B85M-G, Socket-1150
Corsair CX 600W PSU
8,00 GB RAM
Windows 7 Home Premium

 

Maskinen fungerte helt 100%, skrudde den av. Dagen etter merket jeg ingen ting i Windows, eller oppstart. Den var først når jeg kom in-game på H1Z1 at jeg merket noe var galt. Kjørte spillet på 100+ FPS på ultra, men nå er jeg plutselig nede i 20-30. Trodde først det var spillet som var problemet, siden det er Alpha. Men det er det nok ikke, har gått fra 300FPS Stabilt til 20-60FPS på CS:GO. Merker ingen ting i Windows eller når jeg surfer på nettet. Problemet oppsto helt over natten, har ikke lastet ned noe drivere/programmer/filer eller gjort noe som helst forandringer i tidsrommet.

 

Ting jeg har gjort:

Sjekket alt av kabler osv er koblet ordentlig i

"Testet" Harddisken ved hjelp av en CMD, jeg ser ingen feil, men har lite peiling

Forsikret meg om at jeg ikke kjører strømsparingsmodus

Oppdatert skjermkort drivere

 

Har fått tips om å prøve å formatere. Evt kjøpe ny(e) harddisk(er).

 

Noen som har noen ideer? hva kan være galt? noe jeg burde problemsøke?

Jeg er selv ganske uerfaren når det kommer til Datamaskiner.

Endret av Anderzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en CPU som går opp til 99.gr må det ligge der.. Sjekk om kjølern sitter som den skal...

Har akkurat spotta det, tok opp kabinettet å vifta går som den skal, ligger på 60-64 grader uten noen tyngre programmer som kjører. hvor mye skal den ligge på?

Endret av Anderzz
Lenke til kommentar

Very Nice :) Kansje du bør ta den helt av og fjerne gammel kjølepasta og ha på et TYNT lag nytt.

 

Hva tempen skal ligge på kommer an på hva slags kjøler du har..

Er det den som fulgte med CPU bør du vel være godt under 40.gr Idle tipper jeg..(det er en møkkakjøler men kan greie seg så lenge du ikke finner på å overklokke.)

Lenke til kommentar

Høres ut som du har kjøleren som følger med (Intel sin), den er søppel. Har du problemer i fremtiden er dette det første du bør sjekke, det er ikke uvanlig at dette skjer.

 

Som kal.50 sier, gjerne bytt termisk pasta om du gidder. Det kan ikke understrekes nok at det skal være et tynt lag, det skal ikke dekke over hele flaten, bare luftlommene som kommer av ugjevnhetene på metalloverflaten. Metall til metall-kontakt er bedre enn å ha termisk pasta imellom. Men termisk pasta er bedre enn luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...