Gå til innhold

OC av 450mhz Celeron


Cthulhu Dawn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for å ødelegge den, de tåler ganske mye. jeg tror nok ikke du trenger å øke spenningen for å klokke opp 50MHz ekstra, og selv om det skulle være nødvendig så kan du fyre VCORE helt opp på maks i BIOSen uten å være redd for pipebrann :) og går det galt så har du en "clear CMOS" jumper på hovedkortet som er en kjær venn av de fleste overklokkere. du kan nesten ikke gå feil her, det er bare å prøve deg frem.

Lenke til kommentar

gode gamle celly er etter det jeg husker ganske så villig til å gå raskere.

 

en 50Mhz økning vil ha lite å si på temp og skal heller ikke trenge å få mer volt, har du tenkt deg opp imot 500mhz området med den derimot så har jeg villet ha tenkt litt på bedre kjøling (regner med du bruker boxed ribba/vifta som fulgte med da den ble kjøpt ny for x antal år siden..) og vil mest sannsynlig trenge litt mer volt for å kunne kjøre stabilt.

Lenke til kommentar

<slettet>

 

Grunn: tenkte ikke så langt at Celeron 450 ikke kunne stemme med 66MHz FSB.

 

PS. Hvis det er en Celeron 300A som går på 450MHz så kan du sikkert få den opp i 504MHz (112MHz*4,5). Hvis det derimot er en Pentium II, så kan du nesten glemme overklokking. De lar seg ikke klokke på grunn av den trege eksterne L2-cachen. Hvis du disabler L2 fpr du den sikkert opp i 500-550MHz, men ytelsen vil falle utrolig mye på grunn av den manglende cachen.

Lenke til kommentar
Hei

Celeron 450 finnes ikke, nermeste er 433 og 466. Alle celeron opp til 766 hadde 66 MHZ bus. Hvis det er en celeron du har, og den nå går på 450MHZ kan det være en 300 som allerede er klokket til FSB 100 X 4,5 = 450

 

 

Øystein

Stemmer vis det er en 450 er det noe ikke en celeron. Er nok en pII da. Men min gode gamle celeronA 300 klokket til 500 uten å øke vcore.

Men tror ikke din klokker så bra ettersom den muligens er en PII

 

(Mener folk klarte å kjøre celeron 300a opp mot 1 ghz med vannkjøling og volt modding) Syk prosessor egentlig :)

Lenke til kommentar
(Mener folk klarte å kjøre celeron 300a opp mot 1 ghz med vannkjøling og volt modding) Syk prosessor egentlig :)

Den er fantastisk til å overklokke, men ikke så fantastisk.

 

Rekorden er i følge overclackers.com er det en spøkefugl som påstår å ha bootet før den frøs på 952MHz med flytende nitrogen. (altså 211MHz FSB) Dette betviler jeg sterkt selv om han har brukt nitrogen.

 

Neste og litt mer fornuftige rekord er 704MHz uatabilt i spill og tester. Han brukte peltier + vannkjøling.

 

Den raskeste påstått stabile ligger på 689MHz (153 MHz FSB) med oljekjøling og peltier.

 

Personlig har jeg vært vitne til en som gikk stabilt på 144MHz FSB og altså 650MHz med peltier og luftkjøling (-15'C utendørsluft på vinteren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...