Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har sikker bommet med plasseringen av posten.

 

Har et ønske om å lage en app med hoved fokus på kart og at man kan chatte med personer som er eller er på vei til et bestemt sted.

 

Kan ta et eksempel.

 

Per har via denne appen fortalt at han er på Peppes Pizza på Ole Bulls plass. Fremmede/kjente kan da trykke delta på "aktiviteten" for så å kunne delta på felles chat.

 

Jeg har liten kjennskap til programmering, men har et stort ønske om å lære. Det som jeg trenger hjelp til er pekepinner.

 

- Hva trenger jeg?

- Hvordan er den beste måten å gripe dette fatt?

- Ønsker at dette skal være en android app.

 

Om din mening er at jeg skal lære meg ting før jeg starter på noe så dropp det. Jeg ønsker å lære mens jeg lager noe, det er den beste måten for meg.

 

Stor takk til alle som hjelper meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om din mening er at jeg skal lære meg ting før jeg starter på noe så dropp det. Jeg ønsker å lære mens jeg lager noe, det er den beste måten for meg.

 

Det er ikke så mange andre måter å lære seg programmering på enn å programmere, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Om det er så veldig smart å prøve å lære seg alt mulig på en gang er et annet spørsmål. Men lykke til. Hvis jeg var deg ville jeg begynt med å lære litt grunnleggende java, et sted må man som kjent begynne.

Endret av quantum
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har funne ut at jeg trenger Android Studio og etter som jeg har forstått etter mye googling er java "hoved" språket. Det å starte med java blir nok et naturlig punkt.

Helt sant, men først av alt er det så og si umulig å lag een android app uten å kunne noe java først. Du vil plages med å forstå hvordan alt henger sammen hvis du ikke har basic kunnskapen sittende først.

Lenke til kommentar

Har funne ut at jeg trenger Android Studio og etter som jeg har forstått etter mye googling er java "hoved" språket. Det å starte med java blir nok et naturlig punkt.

Du er ikke nødt til å benytte deg av android studio. Du har andre alternativer, spesielt da du bør lære deg java core først. Anbefaler da eclipse, eventuelt Netbeans.

Endret av Joa1
Lenke til kommentar

 

Har funne ut at jeg trenger Android Studio og etter som jeg har forstått etter mye googling er java "hoved" språket. Det å starte med java blir nok et naturlig punkt.

Du er ikke nødt til å benytte deg av android studio. Du har andre alternativer, spesielt da du bør lære deg java core først. Anbefaler da eclipse, eventuelt Netbeans.

 

For gud skyld ikke bruk eclipse, noe så rotete programvare skal du lete lenge etter. Bruk IntelliJ IDEA isteden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...