Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hyppige lagspikes under spilling


Anbefalte innlegg

Hei forumet!

 

Jeg har et merkelig problem jeg opplever hver gang jeg spiller CS:GO. Jeg spiller som regel matchmaking i en gjeng på fem personer der vi sitter på Teamspeak. Dann og vann får jeg lagspikes som varer i 10-15 sekunder. Spillet fryser og jeg kan ikke bevege meg, samtidig hører ingen meg på Teamspeak, men jeg hører alle de andre. Jeg opplever dette nesten uten unntak to ganger per match. Jeg spiller i hovedsak CS:GO, men jeg spilte også H1Z1 endel timer i strekk her om dagen uten problemer. Ingen andre av de jeg spiller med har opplevd tilsvarende.

 

Maskinen min består av Intel i5-4690K med 16 GB HyperX DDR3-RAM på 1866 MHz og et ASUS Maximus VII RANGER-hovedkort. OS er Windows 8.1 64 bit, og OS og spill er installert på hver sin SSD. Jeg har installert ASUS Game First-programvare som følger med hovedkortet, og som skal optimisere nettverkstrafikk for spilling, men slo det av i går kveld i et forsøk på å eliminere dette som feilkilde. Jeg opplevde imidlertid problemet også etter å ha skrudd dette av.

 

Jeg er faktisk slett ikke sikker på om det er maskinen som er problemet. Jeg satte den sammen for om lag to uker siden, men mener å huske at jeg såvidt opplevde det samme en eller to ganger på den gamle maskinvaren. Med unntak av lagringsdisker har alt inni kabinettet blitt byttet ut i mellomtiden. Maskinen er koblet til VDSL-modem med kabel via en switch, nøyaktig slik den har vært de siste årene uten at jeg har opplevd dette problemet før for noen uker siden. Linjen jeg sitter på er også den samme som "alltid", NGT VDSL 30/5.

 

Noen tanker om hva problemet kan skyldes? Jeg finner det spesielt betenkelig at varigheten på lagspikes er såpass forutsigbar og at jeg ikke mister lyden i Teamspeak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en annen maskin i huset - en laptop eller noe sånt?

I så fall, start MTR eller noe sånt på den, pek den på f.eks. serveren du spiller på, og se hva som skjer. Hvis ting stopper samtidig på den og på spillmaskinen så er det noe rart med nettet; hvis den ser normal ut er det spillmaskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...