Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Jeg satte inn en Intel core i5 4690k cpu i dag. Før det har jeg hatt Amd 9590, men den bottlenecket Gpu'en, Titan Black Sc. Alt virker fint, klokket cpu'en til 4,6 ghz, men det er fortsatt en ting som ikke virker. Å overklokke Gpu'en. Har lyst til å overklokke gpu'en selv om det er sc versjonen, men når jeg starter et spill f.eks. Battlefield 4 eller en test som 3D mark så får jeg en feilmelding om at jeg har fjernet en hardware (?) Her er error meldingen jeg får:

 

Unexpected error running tests.
Workload Single init returned error message: File: device_resources.cpp
Line: 313
Function: class eva::com_ptr<struct ID3D11Buffer> __cdecl eva::d3d11::device_resources::create_buffer(const struct D3D11_BUFFER_DESC &,const struct D3D11_SUBRESOURCE_DATA *) const
Expression: hr: DX11 call failed [-2005270523].
Hardware device removed.
DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED: ID3D11Device::CreateBuffer:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du bytter plattform fra AMD til Intel er det høyst sansynlig at du har AMD chipset drivere/nettverksdrivere osv lagt inn i OS installasjonen din.

Jeg vil først og fremst anbefale en fersk installasjon av Windows, eller om du ikke har tid/lyst så kan du alltids prøve deg på en windows repair.

Men se å få fjernet alle AMD relaterte drivere først og fremst.

Lenke til kommentar

Litt tilleggsinformasjon:

 

Først og fremst skulle det ikke være nødvendig å overklokke Titan Black SC.

 

Dersom du likevel ønsker å gjøre det så tror jeg ikke Titan Black SC er en særlig god overklokker. Jeg mener å ha lest at den har "låst" volt slik at du ikke får gitt kortet noe mer strøm. Du kan selvsagt se hvor mye du får justert opp core clock uten å justere volt, men jeg tror ikke det er særlig mye.

 

I tillegg så er "super clocked" veldig bra overklokket fra factory. Noe som kan bety at du allerede er veldig nærme max clock.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...