Gå til innhold

Erfaringer med kjøp av alkohol på internett?


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har handlet alkohol på internett før? Jeg mener fra utenlanske sider som sender til Norge? for eksempel ebay. Hvis man bestiler en flaske (1L) brennevin på ebay vil man da automatisk få toll og avgifter på varen eller er dette noe man må ordne selv etter man har motatt?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en del erfaring med dette og kan fortelle deg at det er dyrt.

 

Noen ganger bestiller jeg fra thewhiskeyexchange.com (sender fra england) og får da en saftig regning fra tollvesenet noen dager etter at varene er blitt levert. Dette går automatisk og er ikke noe du trenger å tenke på.

 

Regningen fra tollvesenet har variert noe. Enkelte ganger har den ligget på rundt 55% av det totale beløpet jeg har betalt i nettbutikken, men sist jeg bestilte var påslaget ca 90%(!!).

Altså, jeg handlet for rundt 3000kr og fikk regning fra tollvesenet på rundt 2700kr..

 

lol... :rofl:

Lenke til kommentar

Jeg har en del erfaring med dette og kan fortelle deg at det er dyrt.

 

Noen ganger bestiller jeg fra thewhiskeyexchange.com (sender fra england) og får da en saftig regning fra tollvesenet noen dager etter at varene er blitt levert. Dette går automatisk og er ikke noe du trenger å tenke på.

 

Regningen fra tollvesenet har variert noe. Enkelte ganger har den ligget på rundt 55% av det totale beløpet jeg har betalt i nettbutikken, men sist jeg bestilte var påslaget ca 90%(!!).

Altså, jeg handlet for rundt 3000kr og fikk regning fra tollvesenet på rundt 2700kr..

 

lol...

bleu du spurt om LEG i posten da du hentet varen?

Lenke til kommentar

Det du ev. kan gjøre om du bor nære svenskegrensen er å bestille varene til poste restante og hente dem der.

 

Du vil da ikke få noen pakkelapp og må vite at pakken er kommet frem slik at du ikke får en bomtur.

De fleste nettsteder sender deg trackingnummer så du kan følge den.

 

Dette er 100% tollfritt men det medfølger et par spilleregler:

-ikke bestill flere flasker enn du har lov til å ta med deg over grensa, flere folk i bilen er i tilfellet lurt

-du kan ikke ta med deg varer for mer enn 3000kr pr. person over grensa i døgnet. Beløpet dobler seg ved en ev. overnatting i Sverige men hvem gidder vel det..

 

En tredje mulighet er å bestille varene til en som bor i Sverige, da kan du bestille så mye du vil.

-du må hente varene selv. Om han tar de med til deg regnes det som smugling fordi varene ikke er "hans".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...