Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg alvorlig syk?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har det siste halvåret++ hatt (bevegelige) hovne lymfeknuter på halsen og i nakken. Jeg var hos legen i fjor høst og tok blodprøve, blodtrykk osv. Alt var normalt. Jeg har den siste tiden blødd en del neseblod, men ingen "merkelige" blåmerker, sår som ikke gror osv. Nå de siste måned har jeg vært LITT slappere enn det jeg pleier, og litt løsere avføring. Jeg har også mye kløe. For litt siden, våknet jeg med en uforklarlig stølhets-følelse i den ene armen, og dagen etter den andre armen.

 

Dette er jo selvfølgelig symptomer på hundrevis av sykdommer, men stort sett er det jo ikke noe alvorlig.

Kan dette være noe alvorlig? Hadde jeg hatt andre symptomer hvis det hadde vært kreft?

Tenker selvfølgelig på lymfekreft, leukemi osv. Men siden lymfeknutene er bevegelige, er jo det et tegn på at de er godartete.

 



Anonymous poster hash: a9a62...90b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fastsittende, forstørrede lymfeknuter er oftere pga kreft enn bevegelige, forstørrede lymfeknuter, men man kan ha. f.eks lymfekreft eller leukemia uten at de er fastsittende. Det jeg ikke liker er at du har flere av dem, og at de ikke går vekk (infeksjon går som regel over innen 1 måned). Det kan ennå være f.eks kyssesyken eller en annen type virusinfeksjon, eller noe helt annet, men jeg syntes DEFINETIVT du bør ta en tur til legen igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...