Gå til innhold

Stor sjanse for å bli sendt hjem på innrykk?


Alatz

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå nylig vært på sesjon del 2 der jeg fikk beskjed om at jeg skal i Sambandsbataljonen, med innrykk på Sessvollmoen i 2016.Har veldig lyst til å gjennomføre førstegangstjenesten, og dette er noe jeg ser frem til. Lurer egentlig på hvor stor sjanse det er for at folk blir sendt hjem på innrykk, og om dette er på grunn av gode grunner eller bare pga tull? Leste at rundt 2000 av 11000 blir sendt hjem, så er litt stressa for at jeg blir sendt hjem uten god grunn. Fikk helt greie karakterer på sesjon, og har godt syn og god helse, har heller aldri drevet med narkotika. Håper noen kan forklare litt rundt dette, hadde vært til stor hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Umulig å si noe om sannsynligheten. Ettersom jeg ikke vet noe om deg som person eller din fortid.

 

Det er sjeldent at noen blir sendt hjem uten en god grunn. De som ofte blir sendt hjem er folk som ikke har ønske om å fullføre førstegangstjeneste, har sykdom, skader eller andre ting som kan gjøre vanskelig. De som ikke vil fullføre finner ofte på unnskyldninger for å slippe (religiøse, fiktive sykdommer eller skader etc).

 

Hvis du er:

- oppegående

- grei fysisk form (trenger ikke å være super)

- kan bli hemmelighetsstemplet

- ikke har skader eller sykdommer

- Ikke overvektig eller undervektig

- motivert for å fullføre førstegangstjeneste

 

 

Hvis du kan si med god samvittighet at du er innenfor punktene over, så tror jeg alt vil ordne seg for deg.

 

Det er ikke noe å stresse med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, takk for svar! Kan si at jeg er innenfor alle de punktene, og har planer om å jobbe endel for å møte de kravene forsvaret stiller i enda større grad i tiden fremover mot innrykk. Vil jo tro at det er som du sier, at man kun blir sendt hjem hvis det er god grunn til det, men ble litt stressa når jeg leste om antallet som ble det. Men igjen, takk for svar, det var til stor hjelp :)

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar! Kan si at jeg er innenfor alle de punktene, og har planer om å jobbe endel for å møte de kravene forsvaret stiller i enda større grad i tiden fremover mot innrykk. Vil jo tro at det er som du sier, at man kun blir sendt hjem hvis det er god grunn til det, men ble litt stressa når jeg leste om antallet som ble det. Men igjen, takk for svar, det var til stor hjelp :)

 

Da skal det ikke være noe problem. Du får ha lykke til! Kommer du inn får du gjør det beste ut av det. Så vil du få et supert år i forsvaret!

Bare hyggelig, glad jeg kunne være til hjelp.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...