Gå til innhold

4-pin molex to 4-pin, kjøpe hvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil jo ikke få benyttet "PWM funksjonen" da. Så det er nok derfor det ikke finnes direkte slik du ser etter.

Enten klipper du vekk plasten rundt de 4 pluggene, da kan du bruke den som den er (uten turtall til HK for regulering av viftehastighet).

 

Ellers kjøper du noe slikt:

https://www.komplett.no/ekwb-ek-cable-splitter-4-fan-pwm-extend/812879

http://techbay.no/product.html/swiftech-pwm-splitter-8-pwm-kontakter-sata-stromtilkobling?category_id=155

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

Gir denne kabelen viftene nok volt (12v) til å gå på full max hastighet for seg selv?

 

 

jeg har allerede den kabelen som jeg nevte i startinnlegget og syns den funker veldig bra fordi de to svarte pluggene er 12v og får viftene til å svive for fullt 24/7, men nå har jeg fått nye vifter som har 4-pin, så det jeg konkret er ute etter er en kabel som har 12v og hadde 4-pin kontakter :)

Lenke til kommentar

Den kabelen vil gi turtall til hovedkortet så du kan regulere hastigheten. Setter du den til CPU_FAN på HK så regulerer den viftene etter temp på CPU. Alle viftene blir regulert likt (basert på samme temperatur/profil). Strøm hentes fra molex.

 

takk for svar.

men hvis jeg kobler den til cpu_fan på hk, så vil jo ikke viftene svive for fullt 24/7? det er jo det vil at viftene mine skal selv om det er bare på idle :)

Lenke til kommentar

 

Den kabelen vil gi turtall til hovedkortet så du kan regulere hastigheten. Setter du den til CPU_FAN på HK så regulerer den viftene etter temp på CPU. Alle viftene blir regulert likt (basert på samme temperatur/profil). Strøm hentes fra molex.

 

takk for svar.

men hvis jeg kobler den til cpu_fan på hk, så vil jo ikke viftene svive for fullt 24/7? det er jo det vil at viftene mine skal selv om det er bare på idle :)

 

Du kan sette opp vifteprofil på dette litt avhengig av hvordan HK du har.

 

Eller så gjør du som jeg nevnte i første posten min, og som ExpensiveGameFinder også sier:

Klipp vekk plasten rundt de 4 3pin pluggene. Da kan du bruke den direkte. Gratis!

 

Edit: Dette er nok et godt eksempel på hvorfor man skal ha en loddebolt i verktøykassa til en PC:) Så kunne du loddet noen fine kabler selv.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

 

Den kabelen vil gi turtall til hovedkortet så du kan regulere hastigheten. Setter du den til CPU_FAN på HK så regulerer den viftene etter temp på CPU. Alle viftene blir regulert likt (basert på samme temperatur/profil). Strøm hentes fra molex.

 

takk for svar.

men hvis jeg kobler den til cpu_fan på hk, så vil jo ikke viftene svive for fullt 24/7? det er jo det vil at viftene mine skal selv om det er bare på idle :)

 

Du kan sette opp vifteprofil på dette litt avhengig av hvordan HK du har.

 

Eller så gjør du som jeg nevnte i første posten min, og som ExpensiveGameFinder også sier:

Klipp vekk plasten rundt de 4 3pin pluggene. Da kan du bruke den direkte. Gratis!

 

Edit: Dette er nok et godt eksempel på hvorfor man skal ha en loddebolt i verktøykassa til en PC:) Så kunne du loddet noen fine kabler selv.

 

 

så jeg kan koble til 4-pin vifte i her hvis jeg klipper vekk den ene veggen?

Iqob.jpg

Lenke til kommentar

Det står jo på bildet jo ...

 

En 4 pin plugg fra en vifte kan tilkobles på en 3 pin header, fordi den siste lederen fra 4 pin pluggen ikke blir tilkoblet.

 

PWM = Pulse-Width Modulation. Det er den lederen som gjør at man kan regulere viften. Hvis du vil at viftene skal gå på fult turtall hele tiden (12v) så trenger du ikke PWM lederen. Dermed, ved å koble en 4 pin vifte kabel til en 3 pin header så vil ikke PWM lederen være i bruk.

 

Edit: Sinna-skrive-feil :p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...