Gå til innhold

Blinkende skjerm


vihovde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, kan godt hende det er selve monitoren, eller kabelen som er problemet. Da hjelper det nada å gjøre noe med maskinen.

Mer spesifikt så ville jeg nok kanskje skylt på bakgrunnsbelysningen. Spesielt om det er katoderør. Hva skjer om du skrur ned lysstyrken på skjermen (altså via skjermens meny/knapper), gjerne helt ned, for å se om blinkingen endrer seg i frekvens, eller blir helt borte.

Har en skjerm med slitt katoderør som gjør akkurat det samme med lysstyrke over 28 % i "kald modus". Om jeg setter den på 27 %, lar den stå på/bruker den en times tid med den styrken, så kan jeg øke til ca- 45 %, og så til en 60 % etter enda en time osv... Men om jeg skrudde av skjermen i noen minutter så gikk jeg tilbake til start, for da hadde katoderørene kjølt seg ned. Ikke sikkert det er helt likt hos deg, så bare prøv å se om det endrer seg med å skru ned lysstyrken først.

 

Og så kan du sjekke med en annen kabel, måtte det være en annen type kabel, eller annen med samme kobling. Du kan også sjekke om det hjelper å plugge inn/ut både på PC-siden og på Skjerm-siden.

 

Er det ingen endring med noe som helst av det nevnt hittil, så anbefaler jeg at du prøver den i en annen maskin. PC, konsoll eller annet.

 

Ps: Hvis det viser seg å være skjermen som er problemet, så vil du kunne få det reklamasjon. I mitt tilfelle så var butikken gått konkurs, så valgte å beholde den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...