Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2L-T motor, høyt tomgangsturtall. Hjelp?


raristam

Anbefalte innlegg

Jeg parkerte 1999-model Hilux i mai 2014, og har brukt høsten og vinteren på en større reparasjonsjobb i drivverket. Før jeg parkerte den gikk motoren brillefint på tomgang, holdt rundt 8-900 o/min.

 

Når jeg nå startet den opp i februar 2015, så ligger tomgangsturtallet stabilt på 1400 o/min. Har kjørt den god og varm, langt om lenge osv, ingen bedring. Har feilsøkt etter lekkasjer rundt manifold og deromkring med propangass, fant ingen endring i turtallet. I dag har jeg tømt 2 bokser startgass i samme områdene på motoren. men fant ikke noen ting da heller....

 

Har noen forslag til hva som kan gjøre at turtallet dobler seg, når bilen kun har stått i ro?Jeg har ikke rørt noen ting på motoren, og justeringsskruene er der de var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ingen slik på denne. Kun wire som når dras ut og låses, trykker på gasspedalen for deg. Og nei, den er ikke aktivert. Gasspedalen har forøvrig slakk. Som nevnt: der hvor gasswiren ender opp på motoren, "hviler" mot tomgangs justerings-skruen. (Vet ikke hva denne delen heter...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...